• יו"ר: ד"ר יואל רייטר
  • גזבר: פרופ' ריבי טאומן
  • מזכיר: פרופ' אביב גולדברט
  • מנכ"ל: פרופ' אורנה ציסינסקי
  • מרכז ועד: פרופ' יצחק ברוורמן
  • ועדה מדעית: מר אורי מנדלקורן, פרופ' איריס חיימוב, ד"ר אלכס גיללס-הלל
  • ועדת ביקורת: פרופ' אשר טל, ד"ר לילך קמר, ד"ר שמואל גולדברג
חדשות

בדיקה שינה ביתית מקוונת לילדים יעילה כמו בדיקה במכון שינה

ממחקר השוואתי שנערך ב"אסותא" עולה כי ילדים הסובלים מבעיות נשימה בשינה וזקוקים לאבחון יוכלו לבצע את בדיקת השינה בבית באותה רמת יעילות של בדיקה במכון השינה

מעט שעות שינה ותנודתיות בלוחות הזמנים
שינה בילדים. אילוסטרציה

מחקר חדש שבוצע במערך רפואת השינה של אסותא מהווה בשורה לילדים הסובלים מבעיות נשימה בשינה וזקוקים לבדיקת שינה. המחקר מצא כי בדיקה שינה ביתית מקוונת לילדים יעילה כמו בדיקה במכון השינה. המשמעות היא שילדים שזקוקים לאבחון יוכלו לבצע אותה בבית באותה רמת יעילות.

במחקר ההשוואתי שנערך באסותא רמת החייל ותוצאותיו התפרסמו לאחרונה ב-Sleep and Biological Rhythms, הושוו נתונים של בדיקות שינה ביתיות עם בקרה מקוונת של טכנאי לעומת בדיקות במכון השינה ונמצא כי הבדיקה הביתית טובה כמו הבדיקה במכון שינה.

במחקר שבוצע על ידי ד"ר עמית גרין, נועם נגל, ד"ר לילך קמר ופרופ' ירון דגן ממערך רפואת השינה של "אסותא", השתתפו 100 ילדים, 54 בנים ו-46 בנות, בגילאי 3-11, נמצא כי הנתונים שנאספו בבדיקת שינה ביתית לילדים בפיקוח מקוון של טכנאי היו טובות ודומות באיכותן לאלו הנאספות בבדיקות שינה במכון שינה.

יתר על כן, בבדיקות שינה ביתיות, משך השינה של הילדים היה ארוך יותר באופן מובהק ודומה יותר לזה של לילה רגיל של הילדים. בסקירה של מדדי שביעות הרצון של ההורים והילדים מהשירות והבדיקה הביתית נמצא כי היו גבוהים מאוד.

תהליך הבדיקה כלל פגישה מקדימה של הורי הילדים עם טכנאי במכון השינה אשר הדריך אותם כיצד להרכיב את מערכת הבדיקה על הילד בבית, וכאשר התקינו את המערכת, ליווה אותם הטכנאי באופן מקוון. לאחר שווידא שהמערכת מותקנת כראוי, החלה הבדיקה.

כמו בבדיקה במעבדה, במהלך הלילה עוקב הטכנאי אחרי שנתו של הילד באמצעות מצלמה המשדרת את הנתונים לחדר בקרה. בבוקר ההורים מנתקים את הילד ממערכת בדיקת השינה ומחזירים אותה למכון לצורך פיענוח ועיבוד של הנתונים ורופא של המכון קובע את האבחנה והטיפול במידת הצורך.

נושאים קשורים:  מחקר,  אסותא,  מעבדת שינה,  חדשות,  שינה,  ד"ר עמית גרין
תגובות