כריתת ערמונית

כריתת ערמונית רדיקלית רובוטית דרך נקודה אחת: אנליזה של הגורמים האנושיים

חוקרים סבורים כי אין הבדל מובהק מבחינת המנתח, בין כריתה רדיקלית של הערמונית בסיוע רובוטי דרך נקודה אחת או מספר נקודות גישה

08.03.2021, 10:46
ניתוח באמצעות רובוט דה וינצ'י. צילום אילוסטרציה

מחקרים עד כה לא העריכו את ההשפעה של המערכת החדישה של דה-וינצ'י לניתוחים רובוטיים דרך נקודת כניסה אחת, על חוויית המנתח ועל היעילות בחדר הניתוח. החוקרים ניסו להעריך את ההשפעה של מערכת זו על מדדי העומס הקוגניטיבי של המנתח במהלך כריתת ערמונית לפרוסקופית בסיוע רובוטי.

החוקרים השוו באופן פרוספקטיבי את 20 הניתוחים הראשונים בגישה רובוטית דרך נקודה כניסה אחת שבוצעו במרכז הרפואי שלהם, ל-20 ניתוחי כריתה רובוטיים עם מספר כניסות, שבוצעות על ידי מנתח אחד המנוסה בניתוחים רובוטיים. החוקרים השתמשו בשלושה כלים רב ממדיים להערכת עומס העבודה הנפשי והכירורגי, את יעילות עבודת הצוות והשיבושים בתהליך העבודה.

החוקרים לא מצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין הקבוצות, כאשר הוערכו על ידי מדדים כמו NASA Task Load Index, Surgery Task Load Index ו-Observational Teamwork Assessments.

החוקרים הגיעו למסקנה כי הפלטפורמה הרובוטית דרך נקודה אחת לא השפיעה לרעה על הביצועים תלויי גורם אנושי של המנתח, במהלך כריתה רדיקלית של הערמונית בסיוע רובוטי. הם סבורים כי על מנת לאשר ממצאים ראשוניים אלו, יהיה צורך באימות על ידי מספר מרכזים רפואיים.

מקור: 

Talamini, S. et al. The International Journal of Medical Robotics and Computer Assisted Surgery 2020; https://doi.org/10.1002/rcs.2209

נושאים קשורים:  כריתת ערמונית,  ניתוח רובוטי,  מחקרים,  רובוט דה וינצ'י
תגובות