קורונה בישראל

במעבדה ב"בילינסון" נמצא חומר חלופי לביצוע בדיקות אימות לקורונה

ניסוי שבוצע ב"בילינסון" בחומרים כימיים שיכולים לשמש כתחליף יעיל למחסור בריאגנטים הרגילים רשם הצלח | הוגבר קצב הייצור המקומי של מכונות הנשמה

מעבדת בדיקות. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

במעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי בילינסון נמצאו חומרים כימיים שיכולים לשמש תחליף יעיל למחסור בריאגנטים הרגילים. ניסוי שבוצע בהם רשם הצלחה. לפיכך, בימים הקרובים בעיה זאת תיפתר עבור כלל המעבדות הרפואיות שעוסקות בבדיקת אימות לנוכחות נגיף קורונה אצל נשאים, "חשודים" וחולים. הדבר יאפשר להגדיל עד 30 אלף את מספר בדיקות דיגום היומיות שבהן חלה בימים האחרונים ירידה ניכרת (אתמול בוצעו רק כ-3,700 ובשבת בוצעו רק כ-6,000) עקב המחסור בריאגנטים.

התחזית עתה היא שבתוך 48 שעות כבר אפשר יהיה לבצע 10,000 בדיקות יומיות ובתוך שבועות ספורים נוספים להגיע ליד שנקבע.

אתמול גם נמסר כי משרד הבריאות וגורמי הרכש האחרים ייבאו בימים האחרונים לישראל כימיקלים שעשויים להתאים לביצוע הבדיקות המעבדתיות.

בעיה נוספת שתיפתר, באמצעות משלוח מיוחד של חומרים מדרום קוריאה, נוגעת למחסור בחומר כימי נוסף שהועד לזהות את החומר הגנטי בנגיף בשלב אחר של מהלכי הבדיקות. החברה הסינית BGI, שבה מבוצעות בדיקות ריצוף גנטי, תעביר לישראל את החומר הנדרש לשם כך. משרד האוצר אמור לתת אישור לביצוע העיסקה.

בתוך כך גם נמסר כי החברה הישראלית "פלייטי מדיקל" מאזור התעשיה סגולה בפתח תקוה, המייצרת מכונות הנשמה כבר 20 שנה יחד עם חברת "באיה", החלו לייצר בקצב מוגבר מכונות הנשמה מתקדמות יותר לפי הזמנה של מינהל הרכש במשרד הביטחון. "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר כי 63 מכונות כאלו כבר נמסרו לשימוש עבור משרד הבריאות והן יועברו לבתי החולים הזקוקים למכונות אלו במיוחד. עוד נמסר כי תעשיות בטחוניות נוספות, לרבות רפא"ל, החלו לשתף פעולה בפרויקט הזה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מכונות הנשמה,  בילינסון,  משרד הביטחון,  קורונה,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות

ישר כוח לעובדי המעבדה המיקרוביולוגית בבילינסון והמנהל שלהם, ד"ר חיים בן צבי.