חדשות

מתמחים חסרי ניסיון וללא ליווי רופאים בכירים ביצעו ניתוחים ב"סורוקה"

"ישראל היום": עדויות על התנהלות לא ראויה של מתמחים ובכירים בשתי מחלקות ב"סורוקה" | הנהלת בית החולים: "המלצות ועדת הבדיקה של הר"י יושמו והמחלקות מוכרות עתה באופן מלא להתמחות"

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

בבקרה שערכה המועצה המדעית בהר"י במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, בעקבות תלונות שהגיעו לפני שלוש שנים על התנהלות לא ראויה של מתמחים ובכירים במחלקות האורולוגית והכירורגיה הפלסטית, הוגשו המלצות ובית החולים יישמן לצד החלפת מנהלי המחלקות במנהלים חדשים והגבלת ההתמחות בהן לזמן מה.

בנוסף, ועדה בראשות השופט בדימוס סלים ג'ובראן, שהוקמה בהר"י לבדיקת התנהלות מתמחים בשתי המחלקות, לא הציגה עדיין את דו"ח ממצאיה. אולם, מדיווח הבוקר (ה') ב"ישראל היום" בכתבה של רן רזניק, עולה ממסמכים פנימיים ועדויות רופאים על התנהלותם של מתמחים ובכירים בשתי המחלקות, לפני 3-2 שנים.

ועדת הבדיקה בראשות השופט ג'ובראן הוקמה בעקבות התאבדותו ביולי 2018 של מנהל המחלקה לכירורגיה בסורוקה, ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל. במכתב שהשאיר אחריו ציין שהממצאים שהתגלו במחלקה "היו כוזבים והזויים ואינני יכול להתמודד עם הרדיפה הזו".

לכתבה המלאה בישראל היום

נושאים קשורים:  סורוקה,  ד"ר אלכס ברזובסקי,  מתמחים,  רופאים בכירים,  כירורוגיה פלסטית,  אורולוגיה,  המועצה המדעית בהר"י,  חדשות,  הכשרת מתמחים
תגובות
אנונימי/ת
30.08.2019, 10:01

מי ביצע את הניתוח? מתמחים בלי השגחה או אחים?

אנונימי/ת
30.08.2019, 11:24

הפרסום הזה הוא חלק מיחסי הציבור של סורוקה על מנת לכסות על הממצאים החמורים?

עיתון ישראל היום משנה שמו. השם החדש צריך להיות ישראלהיו פעם. או ישראל, היה לפני 3 שנים. מה קרה, ישראל היום, אין לכם מה לכתוב. מצטרפים לרב פרץ בתחילת המתים ?
למי שלא יודע. לפני 3-4 שנים הגיעו תלונות למועצה המדעית. המועצה המדעית שלחה ועדות בדיקה, מצאה שאכן היו בעיות ולכל הוציאה מסקנות קשות נגד אותן מחלקות. במחלקה אחת הוחלף מנהל המחלקה. במחלקה שניה מנהל המחלקה , שחשב שהממצאים לא היו נכונים, שלח יד בנפשו. במחלקות שונות נהלים, נבדקו שוב ע"י המועצה המדעית, וכאשר נמצא שהנהלים תוקנו ונבחרו שני מנהלי מחלקות חדשים, המועצה המדעית אישרה את המשך ההתמחות ללא הגבלות ותחת המשך בדיקה והשגחה. זה הסיפור וזאת האמת ובתקופה זאת אין כול קשר לממצאים של לפני 3 שנים.
הדבר היחידי שנכון בכתבה שועדת בדיקה חיצונית, שהוקמה על"י ההסתדרות הרפואית עדין לא סיימה בדיקתה. כול השאר סיפורים בהסטוריה. מציע לעיתון ישראל היום לבדוק האם המושג "היום " במקומו, ואולי כדי להחליף השם לישראל "היה".
לידיעה-בי"ח סורוקה הוא בי"ח בטוח ומתקדם ולכול הבאים בשעריו אין סיבה לדאגה.

אנונימי/ת
31.08.2019, 22:22

שוב חוזרת התופעה הפסולה ביותר של שחיתויות חמורות שסיכנו ופגעו בחיי מטופלים
ושום רופא ומנהל לא הודח ונענש
חרפה של מדינת עולם שלישי
הרפואה בישראל וזה כולל את כל הגורמים מתנהלת כאירגון פשע לכל דבר

אנונימי/ת
01.09.2019, 14:59

לדר. אילייג.
אחרי מה שכתבת ואני מאמין לך , ראה מה כתבו אחריך ועוד יכתבו. אני מקווה שמי שכתב את זה אינו רופא ואם כן, זו הרמה האישית של כל מיני רופאים כיום.חלק רב מהרופאים איבדו את היכולת לשפוט על פי שכלם ולהחליט מה באמת חשוב ומה לא. מה נכון ומה לא. כולם כמו הציבור ברובו ניגררים אחרי " כתבות תחקיר" למינייהן המקשטות יום יום את דפי העיתונות הצהובה שלנו במידע שרבות אינו מדוייק, מפורש על פי ראות עינייו של ה" תחקירן" ולעיתים אינו נכון כלל. המטרה של " תחקירני הבריאות" למינייהם ברורה לחלוטין. רוצים להתפרסם בעזרת סקופ ,וסקופ רפואי בימינו הוא כואב לכולם. ועוד איך.
הרע שהם גורמים לא ניתן לתיקון.
דר אילייג, אני מבין ללבך אבל אין מה להתפלא לא על ידיעות אחרונות ולא על ישראל היום.
אלו כותרות של מקומות עבודה של עיתונאים מאד מכובדים אשר לצידם פועל מגזר של " כתבים רפואיים" שהמרחק בין מה שהם כותבים לאמת תהומי שהרי בימינו חייבים סקופים והעגל רוצה לינוק יותר משהפרה מניקה. אז היא ממשיכה להניק, ועוד איך.
אני רופא בגימלאות ובמילחמתי בהם היפסדתי מזמן, אך צרלי על הרופאים ביניינו אשר אוכלים את הפיתיון ומגיבים כמו אחרוני האנשים אשר היו אמורים להיות קרובים בהבנתם.
כמנהגי על במה זו לא אתפלא אם התגובה למה שכתבתי כעת תתבטא בגידופים למינייהם.

אנונימי/ת
05.09.2019, 14:40

ה-"עיתונאים" מתעסקים וכותבים נגד רופאים מוחרמים על ידי המערכת עקב היותם רופאים ישרים. המערכת מכשילה את הרופאים המעולים האלה ואכן הם חשופים לביקורת על פועלם ללא תשתית ראויה (כי כאמור המערכת מכריחה אותם לעבוד ללא תנאים ראוים). הרופאים האלה בכל זאת עושים עבודה מצוינת וזה מרגיז עוד יותר את המערכת שפועל להכשילם. בסופו של דבר, המערכת, באמצעות רופאים וצוותים שונים, כולל רופאים מבתי חולים אחרים המעוניינים לפגוע ברופאים הטובים האלה, מפעילים את המועצה ואת הנציבות ואת משרד בהבריאות וגם את העיתונות, למה לא, כנגדם. הכל שקרים שהמערכת היא האשמה אבל מצליחה להעביר את הנטל על גבם של הרופאים הטובים האלו. השקר והאי צדק זועק לשמיים. דר' אלכס ברזובסקי ולא מעט רופאים נוספים שילמו בחייהם. אחרים שלמו בקריירה שלהם.

אנונימי/ת
05.09.2019, 16:13

נכון מאוד. מערכת הבריאות ובמיוחד משרד הבריאות תמיד מתחמק מאשמה ומטייח את רוב רובן של השחיתויות. חבורת נבלים בראשות ליצמן ובר סימן טוב ששולטים גם בהר"י