דעות

לבטל ולאלתר את ההנחיה המשפילה בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות

לפני שיהיה מאוחר ולטובת החולים והרפואה בישראל, יש לבטל את ההנחיה בחוזר מנכ״ל משרד הבריאות, המשפילה את הקהילה הרפואית בישראל ואוסרת על רופאים להיפגש עם נציגי חברות התרופות

סגן הממונה על התקציבים באוצר, משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "הקונספט מיצה את עצמו"/ (צילום: פלאש 90)

לפני שיהיה מאוחר, יש לבטל לאלתר את הסעיף בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות האוסר על רופאים להיפגש עם נציגי חברות התרופות ולטובת החולים והרפואה בישראל.

חוזר מנכ״ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, השפיל את הקהילה הרפואית בישראל. האם הגיוני ומוסרי לדרוש מרופאים בישראל, האמונים על הצלת חיים ועושים לילות כימים לסייע בהחלמת המטופלים, שמתאריך 1.11.18 לא ייפגשו עם נציגי חברות התרופות והתעשיה הרפואית? האם מישהו חשב לאסור על עורכי דין בישראל להיפגש עם לקוחות מסוימים? האם מישהו הגביל נהגי מוניות מלהיפגש עם אוכלוסיה מסוימת? האם מישהו הגביל מורים מלהיפגש עם סוכני עזרי לימוד? האם מישהו הגביל עיתונאים מליצור קשר עם מישהו מהאוכלוסיה? אז מדוע לוקחים את זכות היסוד של אדם להיפגש עם מי שרוצה ושוללים זכות יסוד זאת המוקנית על פי חוק בישראל?

מעבר לדריסה של חוק יסוד כבוד אדם וחירותו וחופש המקצוע, יש כאן פגיעה בקידום הרפואה בישראל. יש לזכור שהמשאבים שהמדינה מקצה למחקרים קליניים כמעט לא קיימים וללא חברות הפארמה והתעשיה, אין מחקרים בישראל שמסייעים למוסדות הבריאות בישראל להתפתח ולהעניק שירות טוב יותר לאזרחי המדינה.

חברות הפארמה והתעשיה הן לא אויבי הציבור אלא מסייעות לציבור. מי שחושב שרופא פלוני ירשום תרופה לחולה רק כאשר ייתנו לו נסיעה לכנס, טועה בגדול, ואם יש כזה רופא, יש להוקיעו ולטפל נקודתית. אבל מכאן לאסור על הקהילה הרפואית להיפגש עם חברות הפארמה והתעשיה המרחק גדול וחייבים לעצור את חוזר המנכ״ל לפני שיהיה מאוחר.

האווירה בציבור כנגד הרופאים בסיוע עיתונאים ואנשי תקשורת (ראו מאמר שבו הרופאים מואשמים בהעלאת יוקר המחיה בישראל, פרסום מכוון בתקשורת על משכורותיהם של כ-10% מרופאי המדינה המרוויחים מעל הממוצע), לא מסייעת ולא תורמת למצב הרפואה הציבורית.

דווקא בימים אלה של מחסור ברופאים ובאחיות, עומס חולים על בתי החולים, צפיפות במחלקות, תורים ענקיים לניתוחים, תורים ארוכים לרופאים מומחים, דחיית ניתוחים כי אין כוח אדם והעדר תשתיות, הייתי מצפה מאנשי התקשורת לפרסם כיצד למרות קשיים אלה מצליחים הרופאים בישראל להוריד תחלואה ותמותה ממחלות לב בישראל ולהציב את מדינתנו במקום הראשון בעולם בירידה בתמותה מהתקפי לב; גם תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם בזכות הרופאים, האחיות ואנשי הבריאות, ולא בזכות העיתונאים ואנשי התקשורת המחפשים סקופים צהובים במקום להביא את הטוב והעשייה לעיני הציבור.

אני קורא לאנשי משרד הבריאות להתעשת ולבטל לאלתר את הסעיף המגביל פגישה של רופאים עם חברות הפארמה והתעשיה. תנו לנו הרופאים את הזכות להחליט עם מי להיפגש ועם מי לא. אנחנו מספיק בוגרים ומשכילים.

נושאים קשורים:  דעות,  חדשות,  מנכ"ל משרד הברריאות,  חוזר מנכ"ל,  חברות רופות,  תועמלנים
תגובות
אנונימי/ת
27.08.2018, 19:29

יש לי בדיחה: איש אחד סבל מכאב בחזה והגיע לחדר המיון. האחות מבצעת אק"ג ומשוחחת עם המטופל, וכך היא מגלה שבמקצועו הוא סוכן של חברת תרופות. בלי לומר מילה היא לוקחת את תרשים האק"ג ופונה לרופא בחדר המיון. הרופא, שיודע שאסור לו להפגש עם סוכני חברות תרופות, מתלבט אם לגשת למטופל, מחשש להפרת ההוראה של משרד הבריאות. הוא מחליט לפנות למנהלת חדר המיון, אשר בתורה פונה למנהל של בית החולים. מנהל בית החולים חושש שהתקשורת תדווח שרופא תחת הנהלתו נפגש עם סוכן חברת תרופות ולכן מחליט להתיעץ עם מנכ"ל משרד הבריאות. המנכ"ל קובע שלמרות ההוראה על איסור מפגש בין סוכני חברות תרופות לבין רופאים, קשר רופא-מטופל אינו נחשב מפגש בין רופא לסוכן חברת תרופות ולכן המנכ"ל מאשר המשך טיפול בסוכן חברת התרופות. למחרת, 40 אנשים עם מראה יצוגי מגיעים עם רכבי- חברה לחדר המיון ומתלוננים על כאב בחזה.

אנונימי/ת
28.08.2018, 19:31

איזה בדיחה מפגרת בטח משהו מרמבם או בני ציון

אנונימי/ת
30.08.2018, 21:15

שכחת את הפאנץ' ליין: כמה מתוכם יעברו צנתור מיותר?

אנונימי/ת
27.08.2018, 19:32

לצערי זהו קול קורא במדבר - כפי שלא עזר כלום בנושא העליהום על הרופאים שהזכרת 0רפואה פרטית שיאני שכר וכו')
למי שלא שם לב-חלם כבר פה מזמן ולהישאר לפחות ככל הנוגע לניהול מערכת הבריאות

אנונימי/ת
27.08.2018, 20:35

חחחחחחח

אנונימי/ת
27.08.2018, 21:34

צריך לבטל את המנכ"ל! מוביל את המערכת לאבדון.
בעוד לא הרבה שנים, מי שלא יהיה לו ביטח פרטי, לא יקבל פה טיפול רפואי....

אנונימי/ת
27.08.2018, 22:39

כאשר רופאים נוסעים לכנס על חשבון חברה מסחרית אזי השיקולים שלהם בקבלת החלטות בהמשך הם לא ממש מקצועיים ואובייקטיביים ... !!!

אנונימי/ת
27.08.2018, 22:42

נכון מאד !!!

29.08.2018, 08:32

אם אתה מניח כאלו הנחות אני מניחה שאינך רופא

אנונימי/ת
30.08.2018, 20:43

רוית, על כך כבר אמר אחד מגדולי הפנימאים בישראל, ד"ר בנימין מוזס, את הדברים הבאים:

"מהפכת ההערכה והאחריותיות בשירותי הבריאות, שתוכננה לפרטיה לפני כ-100 שנה ושעל פריצתה התבשרנו לפני שנות דור, טרם התרחשה. הרפואה במאה ה-21 מתנהלת במתכונת המאה ה-19: רופא כג'נטלמן הנושא באחריות וחייב בדיווח רק למצפונו. לרוע המזל, השתלבותם של מרבית הרופאים בכלכלת שוק אגרסיבית הפשיטה אותם מהמחויבויות האחרות של הג'נטלמן: יושרה, יושר, נדיבות לב, אומץ, אדיבות, נימוס והתחשבות בזולת.."

אנונימי/ת
31.08.2018, 22:27

נו, באמת...

אנונימי/ת
31.08.2018, 22:28

נו, באמת...

אנונימי/ת
27.08.2018, 22:59

הגיע הזמן לזרוק את הבר סימן טוב הזה-אויבינו -מכל ומדרגות
עד אז-להתעלם מההוראה האוילית הזאת ולא לבוא לשום דיון איתו

אנונימי/ת
28.08.2018, 13:12

להגדיר את ההנחייה כ"משפילה" זה הטיית הדיון לעניין של "כבוד" וזו טעות חמורה של כותב המאמר.
במאה ה-21 לא ניתן להפריד את השילוש הקדוש: רפואה-מדע-כסף. בעולם שכל כולו מבוסס על פירסום ורייטינג אי אפשר לדרוש מרופאים ומדענים להיות נזירים. כמו שאדון ברסימנטוב לא יכול לצנזר את הפרסומות בטלוויזיה שלו, כך אי אפשר למנוע את האינטראקציה של הקהילה הרפואית עם תעשיית התרופות. לשפוך את התינוק עם המים כהר אמרנו?

אנונימי/ת
28.08.2018, 14:16

לצערי הרווחנו זאת ביושר לא מדובר ברופא אחד או שניים שסרחו אלא בתופעה והם מוציאים שם רע לשאר הרופאים ואף אחד מהם לא נענש ע״י ועדת האתיקה , גם הדוגמאות שמביא ד״ר שכטר ומשווה לנהגי מוניות מורים וכ״ו זה עלבון לאינטליגנציה מה סוכני התרופות הם אוכלוסיה מסוימת ? גם הצלת החיים של הפצינטים לא תלויה בסוכני תרופות גם הכבאים מצילים נפשות אז? נכון שהכתבה של רביב דרוקר לא היתה מאוזנת כי יש גם רופאים אחרים שבודאי לא יתנו תרופות רק בגלל שחברת תרופות מוציאה אותם לכנס ואני מקווה שהם הרוב. אין ספק שחוזר מנ״כל משרד הבריאות הוא קשה וגורף מציעה ששני הצדדים ישבו ויסכמו חוזר חדש הגיוני יותר
ד״ר בר מעיין דליה
רופאת משפחה

אנונימי/ת
28.08.2018, 19:38

לצערי חוסר האינטליגנציה נמצא בצד של הרופאים, נציגי החברות הללו ומנהליהם הביאו את הרפואה לאן שהיא בישראל, הכספים הכנסים התמיכות ואפילו העטים הם הם בסיס הידע והטכנולוגיה מי שטוען שלא, שקרן ספרטני. יש בארץ מחלקות שלימות שנקנו בכספי החברות חדרי צנתורים , מכשירי אקו , מכשירי MRI ועוד די כבר , לא משרד הבריאות וא אף ממשלה תרמה לבריאות בישראל כמו נציגי התעשיה של התרופות והציוד הרפואי , החברה האלו נתנן לכם להשפיל אותם שהם מחכים לכם במסדרונות שהם שילמו ממשכורת העלובה את המונית שלכם בחול או את הקפה הדלוח בקפיטריה של בית החולים, בעוד שאתם הרופאים החכמים הכמתם על חשבונם . עכשיו אתם יורקים עליה בחזרה , מדברים על התנהגות של עשבים שוטים , שך רעה חולה ועוד שלל ביטויים , מי שמכם??? צוחק מי שצוחק אחרון . ומי שיפסיד זה החולה.

אנונימי/ת
29.08.2018, 08:34

כמה שאתה צודק. העליהום על חברות התרופות ונציגיהם מוטה וניזון מתקשורת חולנית .

אנונימי/ת
28.08.2018, 19:47

איזה אידיוט הסימנטוב הזה איזה אידיוט.

29.08.2018, 08:04

זה מאוד פשוט- לא שילמו מספיק או על פי דרישת נציגי משרד הבריאות.
לדעתי נציגי החברות מקדמים את הרפאה ע"י הזכרת תרופות שנשכחו או הצגת תרופות חדשות.

אנונימי/ת
29.08.2018, 17:56

מצחיק איך אתה מחד קובל על כך שמגבילים את הרופאים עם מי להיפגש ומאידך מלין על כך שהתקשורת לא מפרסמת את מה שאתה חושב כי ראוי.
חברות התרופות מסייעות לציבור כתוצאר לוואי של המטרה בעיקרית שלמה הן קמו -לתפקד כחברה ריווחית אשר מועילה בעיקר לעצמה.
מעצם העובדה שאתה סומך ידיך על רצונן הטוב בסיוע ,אתה מעניק להן כח רב, הרי הן גם משלמות לך משכורות לצוות המחקר בבית החולים שאתה מתהדר בו , גם מטיסות אותך לכנסים , גם ממנות ארוחות ואירועים נילווים , גם מכניסות לך כסף למול כמות של חולים שאתה מגייס למחקרייך .
אתה מלין על כך שמשרד הבריאות לא מוכן להשתתף במסיבה(אספקת התקציב הדרוש למחקר),אולם ברור גם לך שאם משרד הבריאות היה אמון על כך אין סיכוישהיית מקבל את מה שאתה מקבל באופן פרטי, לא מבחינת אופן התיקצוב בכל אופן . בסביבות 10K על חולה שאתה מגייס למחקר?(בחלום) ואולי טוב שכך?
מה עם אין מתנות חינם? רופא משכיל שלי
אה ואגב לגבי החלק של הסגידה , בזכות ,בזכות ,בזכות .
ומה עם הזכות שלך ללמוד מקצוע כה חשוב ושירותי! מה עם הזכות שלך ללמוד ולהיתרם מכל מקרה שאתה מטפל ו"מציל"?
אני מניחה שאדם בוגר ומשכיל שכמותך הספיק ללמוד הרבה ,אבל אולי גם לשכוח...
ותמיד טוב שיש מי שיזכיר ,הרי רשימת מחוייבי הקרדיט שמנית בכל זאת מנתה כמה פריטים

תגובתך מעידה על חוסר ידיעה ולכן הרשה לי להסביר דבר שאינך יודע: 1. חברות התרופות אינן מטיסות אותי ואינן נותנות לי ארוחות "ואירועים נלוים". 2. כל יציאה לפגישת מחקר הינה לפי כללי האתיקה והוראות התקשי"ר ומשרד הבריאות (ככתוב גם בהוראות מנכ"ל החדשות). 3. חברות התרופות אינן משלמות לי ולצוותי כל משכורת. 4. המחקרים הקליניים הם צורך קיומי של בתי החולים ומערכות הרפואה בישראל ובזכותם חולים רבים בישראל זוכים לקבל טיפולים מתקדמים ביותר עוד טרם קיבלו אישור בשימוש בהם וזאת לטובת החולים עצמם. 5. הבאת המחקרים הקליניים לישראל אינו קשור כלל לאיסור על הפגישה עם נציגי הפארמה או התעשיה בישראל כפי הכתוב בחוזר המנכ"ל החדש, אלא קשור בגורם אחד בלבד: חברות בינלאומיות מחפשות בכל מדינה מרכזים רפואיים בעלי יכולת, ידע ומקצועיות בניהול מחקרים קליניים ועבודה לפי תנאי המחקרים הקליניים, חוקי המדינה ודרישות רגולטוריות מחמירות ביותר. חברות אלה לעיתים אף ללא נציגויות בישראל ולעיתים אף ללא כל קשרי מסחר עם מדינת ישראל.
אני לא מבקש, כפי שאתה כותב, "שמשרד הבריאות ישתתף במסיבה". איני יודע כלל על איזה מסיבה אתה מלין.

התמורה הכספית מגיוס חולים וטיפול בחולים במחקרים הקלינים מאפשרת למוסדות הבריאות בישראל מתן שירותים יעילים וטובים יותר, רכישת ציוד מתקדם, ומתן טיפולים יעילים יותר לכל האוכלוסיה. התמורה מאפשרת סיוע בכח אדם איכותי לבתי החולים, ומתן טיפול רפואי בחינם למשתתפים במחקרים הקליניים. הכסף אינו הולך לכיס!!
אתה מדבר מחוסר ידיעה, לצערי, ומטעה את הקןרא וחבל שכך. המטרה שלשמה כתבתי את שכתבתי (וזו דעתי) זה להסביר שחברות הפארמה והתעשיה אינן אויבות הציבור ולכן אין סיבה למנוע מרופאים , שיודעים לתת טיפולים מצילי חיים ולבחור תרופות וטיפולים לטובת החולם עצמם , גם לסנן המלצות של נציגי חברות התרופות והתעשיה לטובת החולים. טוב שנציגי החברות עדכנות את ציבור הרופאים בישראל על טיפולים חדשים. כרופא בוודאי אתה יודע שאתה נדרש להמליץ על כל הטיפולים לחולים כולל גם כאלה שלא רשומים בישראל וטרם הוכנסו לסל הבריאות. זו חובתך המוסרית והמשפטית (ראה פסיקת בית משפט עליון בנושא) ולנציגי חברות התרופות והתעשיה יש עזרה רבה לידע זה.
אני מזמין אותך אלינו לראות ולשמוע מה שאינך יודע ואז תראה דברים קצת אחרת.

אנונימי/ת
29.08.2018, 20:01

חברןת הפארמה הן חברות עסקיות. מטרתן כסף. הרבה כסף. עדיף למנהלים. מי שרוצה דוגמא כיצד חברות הפארמה הן אויב הציבור שיסתכל על דוגמא מהבית: חברת טבע. 80 מליארד דולר הכנסות רוחי הקופקסון תורגמו ל 10 מליארד דולר כספים להנהלה ושוחד חובק עולם. בואו נזכיר גם את סילוף הנתונים באמריקה לפיהם אוםיאטים טובים לכאבי גב. 27 אלף! אמריקאים מסוממים היום עם אופיאטים. ולפארמה יש חלק בזה. חלק גדול בזה. אי לכך חיבת להיות רגולציה על השתוללות הפארמה שמטרתה אינה טובת הציבור. אגב, מי מלח בריכוז גבוה באינהלציה מצוינים לריאות. האם חברת פארמה תממן תרופה כזו? ודאי שלא. לא רוחי. בואו נפסיק להצטדק ונדבר דוגרי. קבלת כספים בארוחות, מלונות ועוד ועוד היא מושחתת נקודה. כדאי לקרוא על מעללי חברת טבע בעיתונות הכתובה ובתביעות נגדה. אני מניחה שהתנהלות טבע אינה שונה בהרבה מזו של חברות אחרות. כל אדם ישר יכול להבין את מה שמבין מנכל משרד הבריאות. חברות הפארמה מסוכנות לבריאות הציבור. היחסים בינן לבין הרופאים מסוכנים פי כמה.

אנונימי/ת
29.08.2018, 22:28

אשמח להתייחס למה שהעלת:
1.חברות התרופות מטיסות גם מטיסות:ראשית במסגרת מפגש החוקרים הראשוני, הצגת המחקר,שנית במסגרת מפגשי חוקרים נוספים לאורך המחקר ושלישית באמצעות מימון נסיעות לחו"ל ובארץ לכנסים קשורים ושאינם קשורים לנושא המחקר (ראה סעיף אחרון הנספח הכלכלי אשר עלייך להגיש כדין לועדת האתיקה במוסדך).
2.אין ספק
3.חברות התרופות משלמות לך כמקובל ,ואף יותר במידה ואתה משמש כnational leader של המחקר.מהתשלום המקובל מתאפשר לך להעסיק צוות מחקרי אשר אין לך דרך אחרת להעסיקו מאחר ומשרד הבריאות לא מכיר בו ולא מממנו.
4. עם צורך לא מתווכחים ,ברור שהאלטרנטיבה צריכה להיות בפיקוח אחר. ומתן טיפול של ניסוי קליני למטופל משול בערך לטיפול מהבטן של רופא פלוני אלמוני,הם ברי מזל ,כל עוד התוצאה חיובית..ואנחנו יותר כי הידע והכסף לצידנו..
5.המחקרים הקליניים מושפעים מאותם דברים ,גם שם הכסף הוא בהחלט שיקול , לפעמים עלות המוצר המחקרי הינה זניחה (תרופה בהתוויה)ולו היית רוצה יכלת לקיים את המחקר לבד

בוא נקרא לילד בשמו , בהמחקרים קליניים מכניסים כסף והרבה! זה לא רע אבל אל לנו לבלבל זאת עם חלומות על אתיקה וטיפול אופטימלי ! הכסף מחליף ידיים באופן בלתי אמצאי ,נכון זה נכנס לקרן המחקר של המחלקה שלך ולא לכיסך ,אבל אין לכסף צבע שונה!
טיפולים חדשים ,אשר אתה מציע ,בחסות חברות התרופות ,אינך יכול לומר על טיבם דבר וחצי דבר,לעיתים הפאזה המבוצעת הינה רק לשם קביעת הבטיחות היעילות והמינון האופטימלי. אזלא אין קשר להמלצה על "כל הטיפולים לחולים כולל גם כאלה שלא רשומים בישראל וטרם הוכנסו לסל הבריאות." ולניסוי שנמצא בפאזה II!

אנונימי/ת
29.08.2018, 19:43

מי שטוען שחברות התרופות בעד בריאות הציבור הוא שקרן. חברות התרופות מעונינות באנשים חולים הצורכים תרופות כל ימי חיהם. ראו את חברת טבע: שוחד, סילוף נתונים רםואיים, גניבת רוחי הקופקסון להנהלה מושחתת. אי לכך מי שמקבל כספים מחבורת הנוכלים הזו ודאי שיהיה מוטה. מי שטוען אחרת מתעלם משורה של מחקרים בבני אדם והטיותיהם. חברות התרופות מושחתות. חלוקת הפרסים היא מושחתת, הכנסים, הארוחות, בתי המלון. מספיק עם ההצטדקות. מי שמקבל כספים ישירות מחברות התרופות לעולם יהיה מוטה.
אגב, אני אישית עזרתי לחבר שהגיע עם פרפור עליות בלי כאבי חזה ששוכנע לבצע צינטור לבבי. מסתבר שהססיות היו ריקות בבית החולים הפריפרי בצפון והיה צריך למלא אותן על מנת לקבל תקציב. סגנית מנהלת המחלקה שיכנעה אותי שהצינטור חיוני עד שהצגתי בפניה את הספרות ואת היותי רופא ואז ההתויות לצינטור נעלמו. ככה זה כשיש תמריץ. החבר אגב,בריא בלי צינטור מיותר. צריך להוציא את חברות התרופות מבתי החולים ומיד.
מנכל משרד הבריאות הוכיח את עצמו כמנהל חכם, מוכשר המבין משהו בנפש האדם.

30.08.2018, 17:11

אני סך הכל צעיר בעל קליניקה פרטית , אתם פרופסורים , אתם יכולים להשפיע , מקומכם לא פה לצורך הוצאת קיטור ומוזר שתמיד יש מה לומר , אבל לא שמרתי שמעשהו הזיז אצבע חוץ מהשלדה סתמית ולא מעודדת את הצד שמנגד לצחוק שזה האנשים שמולם הם עומדים , עם כל הכבוד לפרופסור , שזה בשבילי באמת כבוד , אני יהיה חוצפן ואגיד שפתרון תמיד נמצא במעשים ואף חריגים במידה לא פוגענית כמובן , אבל בתגובה שיבינו שאתם מוכנים להקריב בשביל מה שאתם מאמינים בו .
בישראל 1% מרופאים אלו . לצערי השאר חושב על הקריירה , אני לא ובכל זאת בלי להיות פרופסור למרות שיהיה הרבה יותר מזה בעתיד הקרוב ואין לי ספק , כי אלה האנשים שיעמדו מולי , לא קרובים לעשות לקבל החלטות עמיצות , ואני עושה זאת כל יום , אולי למדתי מאבי , שלא משתתף בטחינת מים זו , זה בכלל לא לרמה שלו .
במידה והוא מאמין הוא פועל , רק ככה בסופו של קושי ( שאף אחד לא מוכן לעבור) תסיג את רצונך , אבל אתה עושה רק לעצמך נזק .
תקשיב לצעיר , יודע מה הוא אומר .
וסליחה על ניסוח התשובה , פשוט אין להעבירה בדרך אחרת פרופסור , מעריך את תרומתך לרפואה , תודה .

30.08.2018, 17:11

אני סך הכל צעיר בעל קליניקה פרטית , אתם פרופסורים , אתם יכולים להשפיע , מקומכם לא פה לצורך הוצאת קיטור ומוזר שתמיד יש מה לומר , אבל לא שמרתי שמעשהו הזיז אצבע חוץ מהשלדה סתמית ולא מעודדת את הצד שמנגד לצחוק שזה האנשים שמולם הם עומדים , עם כל הכבוד לפרופסור , שזה בשבילי באמת כבוד , אני יהיה חוצפן ואגיד שפתרון תמיד נמצא במעשים ואף חריגים במידה לא פוגענית כמובן , אבל בתגובה שיבינו שאתם מוכנים להקריב בשביל מה שאתם מאמינים בו .
בישראל 1% מרופאים אלו . לצערי השאר חושב על הקריירה , אני לא ובכל זאת בלי להיות פרופסור למרות שיהיה הרבה יותר מזה בעתיד הקרוב ואין לי ספק , כי אלה האנשים שיעמדו מולי , לא קרובים לעשות לקבל החלטות עמיצות , ואני עושה זאת כל יום , אולי למדתי מאבי , שלא משתתף בטחינת מים זו , זה בכלל לא לרמה שלו .
במידה והוא מאמין הוא פועל , רק ככה בסופו של קושי ( שאף אחד לא מוכן לעבור) תסיג את רצונך , אבל אתה עושה רק לעצמך נזק .
תקשיב לצעיר , יודע מה הוא אומר .
וסליחה על ניסוח התשובה , פשוט אין להעבירה בדרך אחרת פרופסור , מעריך את תרומתך לרפואה , תודה .

אנונימי/ת
30.08.2018, 20:40

"האם מישהו הגביל מורים מלהיפגש עם סוכני עזרי לימוד?" אם תהיה תופעה של סוכני עזרי לימוד שמממנים למורים חופשות בחו"ל במסווה של השתלמות מקצועית, ובמקביל אותם מורים יתחילו לספק לתלמידיהם המלצות לרכוז דווקא את מוצריהם, אז כמובן שמקומם של המורים האלה הוא בבית הסוהר, כמו כל עובד ציבור שקיבל שוחד.

"האם מישהו חשב לאסור על עורכי דין בישראל להיפגש עם לקוחות מסוימים?" כלומר אתה טוען שחברות התרופות הן "לקוחות" והרופאים הם "ספקים"? זה טיעון מעניין. "לקוח" הוא כידוע מי שמשלם כסף (או שווה כסף) ל-"ספק" בתמורה ל-"סחורה", אז אם כן מהי ה-"הסחורה" פה? כולנו יודעים.

אני בטוח שישנם טיעונים ראויים (אם גם שגויים) נגד חוזר המנכ"ל דנן, אך למרבה הצער אף אחד מהם לא מופיע במאמר הנ"ל.

31.08.2018, 05:17

דבר ראשון כל עורך דין שנדחף לפה ומדבר מלמעלה שיוריד אתו כי מדבר אם רופאים שלמדו כפול ממך ותואר מוערך פי חמש משלך , אז כבוד קודם כל . תן קרדיט לאלה שיותר משכילים ממכם לרבות אחיות בעלות תואר שני . אין אני מבין כאשר כל עורך דין חושב שהוא הסנדק . אתם שפוטים של של מי שמלמעלה ותאמין לי ידוע לי היחסים במערכת . תן כבוד ותפנה בתור דוקטור אליי ובמיוחד לפרופסור כפרופסור .
אנחנו בעלי השכלה הרבה יותר מוערכת משלכם ובכל זאת לפני צינתור של שופט כשמציבים את חייו לא מבקשים לפנות אלינו ככבוד הרופא ודומני הדבר חייב להשתנות
כי צריכים לדעת מי הבוס במדינה . זה לא עורכי דין שלומדים שלוש שנים והולכים עם חולצות לבנות מכנס שחור שאני לא הייתי לובש כאשר הייתי משפץ הדירה אפילו .

31.08.2018, 05:22

על זה אני מדבר , שימו לב כמה אנשים מגיבים באנונימיות , למה ? כי הטוסיק שלהם חשוב מכל ערך , או עיקרון ,באשר נעלם במהירות בסיכון ישבנם. זאת הסיבה שבישראל עושים מה שרוצים . רופאים לא אמורים להיות פחדנים , המדינה לא שווה בלעדינו גרוש . אז שיתחילו לכבד אותנו ולתת הכבוד המגיע לנו שנעלם בגללכם , האנונימיים . פחדנים אתם וזהו. בוקר טוב:)

31.08.2018, 15:14

מסכים לגמרי עם דברי עמיתי וידידי פרופ' מיכאל שכטר. יש לבצע מפגשים מן הסוג הזה תחת הנחיות האתיקה המקצועית שעוצבה זה מכבר, בין תעשיית הפארמה לבין קהיליית הרופאים. ברור שקיים מניע כלכלי לתעשיית הפארמה אך זו גם משתתפת בפעילויות של עידכון, והצגת מידע חשוב לרופאים רבים שלא שוקדים על התעדכנות והדיון עם תועמלנים לעיתים אף מחדד הבדלים בין תרופות דומות ומעשיר את הידע. מן הצד השני, לעיתים האינטראקציה מכבידה ומציקה, אך יש לתת לרופאים את חופש ההחלטה במסגרת האמנה המקצועית ליחסי גומלין עם תעשיית הפארמה.

אנונימי/ת
02.09.2018, 05:23

יש לי הצעה הפוכה: כל דרכי התקשורת עם חברות התרופות יותרו, אך מצד שני יוטל איסור חמור ומוחלט על קבלת כל סוג של טובת הנאה, קטנה כגדולה, ישירה או עקיפה, מחברות תרופות וציוד רפואי.

אופציה אחרת, יותר מורכבת, היא למשל לאסור על מי שמקבל טובת הנאה כזו לרשום תרופות של אותה חברה במהלך השנה העוקבת, והאיסור יחול גם על כל הכפופים לו. מבחינה מעשית, זה אומר שקלינאי פעיל לא יוכל לקבל הטבות כאלה, אבל מי שמקדיש את כל זמנו למחקר למשל, כן יוכל, והוא הדין ברנטגנולוגים אבחנתיים, פתולוגים ודיאגנוסטיקנים.

אי אפשר לאחוז את המקל משתי קצותיו, גם לדרוש תקשורת חופשית וגם לדרוש טובות הנאה וגם לעמוד בחוצות העיר ולהכריז "כשר אני".

02.09.2018, 22:44

נו באמת...
ורדיולוג בכיר לא ישפיע על סוג מכשיר ה US , הCT והMRI שבית החולים שלו ירכוש? ופתולוגים לא ישפיעו על קניית חומרי מעבדה, טכניקות צביעה חדשות, מקרוסקופים יחודיים?
קשקוש בגרוש.
אם הנושא הוא הרפואה והשלכות המימון של חברות התרופות על עודף טיפול רפואי - זה דיון הגון וחשוב מאוד. אבל אין בינו ובין קשר עם חברות התרופות דבר וחצי דבר.
חברות התרופות עוזרות לכל מקצועות הרפואה להתפתח. אם בכנסים בארץ, אם בכנסים בחול. הן רוצות להרוויח כסף . זה נכון. יגש כל פנימאי בכיר, כל רופא משפחה, כל כירורג, אורולוג, אורטופד וכל רופא אחר - לספר הלימוד שלו ויתחיל לבחון מחדש את הטיפול בהפחתת כולסטרול והשפעתו על תמותה ממחלות לב, את פרוטוקול הטיפול בדלקות מעי שונות . את יעילות הסגירה הכירורגית מסוג א ולא מסוג ב' של מעי(השקה), את המסמר הזה או האחר שהוא מכניס לשבר...
אין לזה סוף. יש רופא שקיבל כסף לכיס? יש לטפל בו נקודתית. המחקרים האלה, והכסף שהם מכניסים, מאפשרים להזיק קרן מחקרים פעילה(ומה משמעותה בעצם? מישהו אמר תקציבי חסר של מערכת הבריאות?) שמאפשרת להעסיק מתמחים ובעלי תפקידים אחרים במערכת, שלא היו אם לא היה התקציב. יגיש כל רופא את בקשותיו לנסיעות לאישור הקרן בצורה חוקית. ותפסיקו להלקות את עצמכם ולריב אחד עם השני. יש לנו אוייב הרבה יותר גדול להלחם בו יחד. ממסד משרד הבריאות - שמוריד את מקצוע הרפואה בצורה קבועה ומדודה - לתחתית החבית.

אנונימי/ת
03.09.2018, 00:35

הנושא הוא קבלת שוחד במגזר הציבורי.

אם פירמות עורכי דין מובילות יתחילו לממן לשופטים ולאנשי הפרקליטות חופשות בחו"ל במסווה של כנסים מקצועיים, ישכרו את שירותיהם לביצוע "מחקרים" וידאגו לערוך להם מסיבות ימי הולדת על חשבונן, אני בטוח שאתה תהיה הראשון שיזעק "שוחד! לכלא!" וזה אכן המצב המשפטי הקיים על סמך החוק והפסיקה.

כפי שכבר צוין לעיל, אף אחד לא טוען ששאול אלוביץ' נתן לביבי כסף, ובכל זאת נראה ששניהם בדרך לכלא משום שלדעת החוקרים והפרקליטות וקרוב לוודאי שבית המשפט יקבל אותה, גם פרסום ידיעה חיובית על אשתך באתר אינטרנט ע"י אדם שהחלטותיך כפקיד ציבור משפיעות על עסקיו ורווחיו, זו טובת הנאה שמבססת את התשתית הראייתית לקיומה של עבירה השוחד, הן ביחס לנותן והן ביחס למקבל.

מי שרוצה להמשיך לעצום עיניים שיבושם לו, אבל שלא יתפלא כשיום אחד יפקח אותן והמחזה שיתגלה לנגד עיניו יהיה סורג ובריח.

אני מסכים שקל להרגיש "פראייר", הרי הנה הבכיר שבדיוק פרש לפנסיה נהנה עשרות שנים מכל טוב שהרעיפו עליו חברות התרופות, למה הוא כן ואני לא? למה דווקא עכשיו המנוולים שינו את הכללים? קודם כל, התשובה היא שההתיישנות על עבירת שוחד, שהיא עבירה מסוג פשע חמור היא 10 שנים, כך שעוד לא בטוח שהוא ייצא בלי כלום. מעבר לכך, מבחינה משמעתית המדינה יכולה לשלול פנסיה תקציבית למפרע גם עקב אירועים חמורים מלפני עשרות שנים. חוץ מזה, רפואה היא מקצוע דינמי והפרקטיקות בו משתנות ומשתפרות כל הזמן בשלל תחומים, וכל רופא טוב אמור להיות רגיל לשינויים האלה, אחרת מקומו אינו במקצוע. אפשר גם להזכיר שב-18 השנים האחרונות שכר הרופאים עלה בכ-100% בעקבות שתי השביתות, כך שלמרות שלא אמור להיות קשר בין הדברים, מצבו הכלכלי של רופא היום שיסתמך על שכר בלבד ללא טובות הנאה אמור להיות טוב בהרבה מזה של רופא מלפני 20 שנה שחגג על חשבונן של חברות התרופות.

03.09.2018, 09:16

הנושא הוא אכן שוחד במגזר הציבורי.
והנחיה גורפת על איסור פגישה של רופאים עם תועמלנים הנה הטלת אשמה שלא במשפט. זה לא הסרת מכשול. זו הטלת דופי. אתה - כרופא - לוקח שוחד? אני מניח שלא. אני לא. אתה כרופא - אם תחשף למאמר לגבי תרופה מסויימת שישנה לך את הפרספקטיבה הטיפולית - תעשה את השינוי הקליני הזה? לטובת מטופליך? אני מניח שכן (ואני יוצא מתוך הנחה שאתה איש מקצוע שמקבל החלטות מקצועיות לחלוטין רק על סמך ספרות ונסיון קליני). אז אם זה מגיע מתועמלן או תועמלנית רצינית זה שוחד או לא? ואם חברת תרופות תטיס אותך לשבוע השתלמות אצל אחד המומחים בעולם בתחומך - זה שוחד או לא? אגב - אם יש איסור להפגש עם תועמלנים - איך יראו לי את החידושים בתחום ברגי הקיבוע החדשים לשתלי גיד של חברה כזו או אחרת? ובכנסים - מותר לי לדבר עם הנציגים או לא? ואם לא - למה שהם ישקיעו בכנס שלי? של האיגוד שלי?
כבר היום - ואני חושב שזה ראוי מאוד - קורסים קצרים ממומנים על ידי חברות ללא יכולת שלי להאריך את הנסיעה, גם אם על חשבוני המלא. הקורס הוא יום - הנסיעה היא יום וחצי. מקצר את בזבוז הזמן מסביב. אני נוסע להשתלם ולא לטייל. יותר מחברה אחת נוהגת כך. חברות לא(לפחות לא בתחום שאני מתעסק בו) ממנות השתתפות בכנסים מקצועיים שאינם מטעמן (גם כנסים גדולים וחשובים) למעט אם אתה מציג מחקר שנערך מטעמן ואתה החוקר הראשי בו. ה"חגיגות" כפי שאתה מתאר אותן חלפו מהעולם לפני כ10 שנים. ואין לי שום בעיה עם זה. אבל למנוע ממני את היכולת להשתלם מקצועית כי אני עשוי לקחת שוחד זו הטלת דופי והשחרה שלי. וגם שלך . בדיוק כמו שישלחו אותך לקורס נהיגה מונעת למרות שכבר 20 שנה אתה נוהג ללא עברה, רק כי אולי תעבור ברמזור אדום או תסמס תוך כדי נהיגה.

03.09.2018, 09:16

הנושא הוא אכן שוחד במגזר הציבורי.
והנחיה גורפת על איסור פגישה של רופאים עם תועמלנים הנה הטלת אשמה שלא במשפט. זה לא הסרת מכשול. זו הטלת דופי. אתה - כרופא - לוקח שוחד? אני מניח שלא. אני לא. אתה כרופא - אם תחשף למאמר לגבי תרופה מסויימת שישנה לך את הפרספקטיבה הטיפולית - תעשה את השינוי הקליני הזה? לטובת מטופליך? אני מניח שכן (ואני יוצא מתוך הנחה שאתה איש מקצוע שמקבל החלטות מקצועיות לחלוטין רק על סמך ספרות ונסיון קליני). אז אם זה מגיע מתועמלן או תועמלנית רצינית זה שוחד או לא? ואם חברת תרופות תטיס אותך לשבוע השתלמות אצל אחד המומחים בעולם בתחומך - זה שוחד או לא? אגב - אם יש איסור להפגש עם תועמלנים - איך יראו לי את החידושים בתחום ברגי הקיבוע החדשים לשתלי גיד של חברה כזו או אחרת? ובכנסים - מותר לי לדבר עם הנציגים או לא? ואם לא - למה שהם ישקיעו בכנס שלי? של האיגוד שלי?
כבר היום - ואני חושב שזה ראוי מאוד - קורסים קצרים ממומנים על ידי חברות ללא יכולת שלי להאריך את הנסיעה, גם אם על חשבוני המלא. הקורס הוא יום - הנסיעה היא יום וחצי. מקצר את בזבוז הזמן מסביב. אני נוסע להשתלם ולא לטייל. יותר מחברה אחת נוהגת כך. חברות לא(לפחות לא בתחום שאני מתעסק בו) ממנות השתתפות בכנסים מקצועיים שאינם מטעמן (גם כנסים גדולים וחשובים) למעט אם אתה מציג מחקר שנערך מטעמן ואתה החוקר הראשי בו. ה"חגיגות" כפי שאתה מתאר אותן חלפו מהעולם לפני כ10 שנים. ואין לי שום בעיה עם זה. אבל למנוע ממני את היכולת להשתלם מקצועית כי אני עשוי לקחת שוחד זו הטלת דופי והשחרה שלי. וגם שלך . בדיוק כמו שישלחו אותך לקורס נהיגה מונעת למרות שכבר 20 שנה אתה נוהג ללא עברה, רק כי אולי תעבור ברמזור אדום או תסמס תוך כדי נהיגה.

14.09.2018, 02:50

צודק, כאשר רושמים דברים שהן פשוט נכונים עלייך להסכים -
אני מסכים לחלוטין עם כל מילה שלך

אנונימי/ת
06.09.2018, 21:45

מסע הדלגיטימציה המתמשך והמחפיר של משרד הבריאות נגדנו הרופאים נועד להכין את הקרקע לקראת הסכם שכר חדש ב 2019.
האוצר ומשרד הבריאות משוכנעים ששלמו יותר מדי בהסכם הקודם.
כדאי שנתכונן........

אנונימי/ת
08.09.2018, 07:49

מסכימה עם כתבה