חדשות

המשבר בהדסה: הורי הילדים הגישו בג"צ נגד שר הבריאות ומנכ"ל הדסה

ההורים דורשים לאשר פתיחת מחלקה נוספת להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים שערי צדק, ולפטר לאלתר את פרופ' רוטשטיין

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל "הדסה", יו"ר ועדת סל התרופות 2020 פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: "הדסה")

הורי הילדים המטופלים במחלקה להמטו-אונקולוגיה במרכז הרפואי הדסה עין כרם הגישו היום (ה') עתירה לבג"צ נגד שר הבריאות, יעקב ליצמן וכנגד מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין. בעתירה מכונה התנהלות הנהלת הדסה "נפשעת" וכי "נעשתה בגיבוי המוחלט" מצד שר הבריאות. בעתירה דורשים ההורים לאשר פתיחת מחלקה נוספת להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים שערי צדק, ולפטר לאלתר את פרופ' רוטשטיין. כמו כן הן דורשים לפתוח כנגד השניים בחקירה פלילית.

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, אדוה בן יוסף ועודד שילה מטעם עמותת "הילדים של מיקי". היא גם מופנית כנגד ראש הממשלה, שר הבריאות, היועץ המשפטי למשלה, המרכז הרפואי הדסה ועוד. בעמותה חברים כ- 300 הורים לילדים המטופלים במחלקה להמטו- אונקולוגיה ילדים בהדסה, תחת ניהולו של פרופ' מיכאל (מיקי) וינטראוב.

הורי הילדים תובעים שלושה סעדים עיקריים:
-שבית המשפט העליון יחייב את שר הבריאות להעניק לאלתר אישור לפתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים שערי צדק. "עד היום הפגין השר התנגדות תמוהה ועקבית לכך שמחלקה נוספת תיפתח בירושלים, למרות הצורך הברור בה. למעשה הוא מתעקש להותיר את הדסה להחזיק במונופול בתחום זה בעיר.
- כן דורשים ההורים את פיטורי מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין. "בשל שרשרת החלטות ניהוליות כושלות שבעטיין חרבה המחלקה המוצלחת בה טופלו הילדים במשך שנים". ההורים טוענים כי "פרופ' רוטשטיין יזם והוציא אל הפועל תכנית להקמת "מרכז רווח" על פלטפורמת השתלות מח העצם הקיימת כיום במחלקה. לפי התכנית, תוקם מחלקה מאוחדת להשתלות בילדים ובמבוגרים, בניגוד לכל עמדה מקצועית מוכרת ובניגוד מוחלט לסטנדרטים בינלאומיים. באמצעות מרכז ההשתלות שיאכלס מטופלי "תיירות מרפא", קיווה להכניס לקופת הדסה סכומי עתק על-חשבון בריאות הילדים הישראלים. החלטה זו, שנתקבלה ללא כל התייעצות עם גורם מקצועי, הציתה משבר חריף עם רופאי המחלקה. אלה הודיעו כי לא יוכלו להשלים עם תכנית זו - הן מטעמים מצפוניים והן מטעמים של חוסר יכולת לעמוד בעומס הנדרש מהם. ההורים היו עדים לדרך הניהול הכושלת של המשבר מצד מנכ"ל הדסה".
- בנוסף נדרש היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד פרופ' רוטשטיין. ההורים טוענים כי: "שר הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה מעלימים עין משרשרת עבירות פליליות חמורות שנעשו בבית החולים הדסה ושחייבו פתיחתה של חקירה". ההורים הדגישו עוד כי "פתיחה בחקירה נדרשת במיוחד לאור החשדות הקיימים כנגד פרופ' רוטשטיין עוד מימיו כמנכ"ל "שיבא".
-בנוסף לסעדים אלו, דורשים הורי הילדים, "לעצור באופן מידי את הפתרון המסוכן שהגה פרופ' רוטשטיין לעזיבת הרופאים". ההורים מודיעים כי "פתרון הרוטציה" שזכה לכינויים "רופא נודד" ו"פתרון טלאי על טלאי" הוא פתרון מופרך המעמיד את ילדיהם בסכנת חיים ממשית".

נציגות ההורים הודיעה כי ביום א' 4 ביוני הם יציבו אהל מחאה בגן סאקר בירושלים. "מאוהל זה נצא בקריאה וזעקה כי אין לנו לאן ללכת, ואנחנו דורשים שיאפשרו לרופאים שלנו להמשיך במלאכת הקודש שלהם. לא יתכן שירושלים תאבד שישה רופאים מהטובים בעולם בתחומם, והטובים בעולם באנושיות, חמלה וחיבור למטופליהם", הודיעו הורי הילדים.
"באוהל נשב כולנו - הורים, מטופלים ואלו שבמעקב, וכל מי שחשובה לו הרפואה הציבורית בישראל. נשהה במאהל , באישור המשטרה והעיריה, ולא נעזוב עד שימצא הפתרון שבו כל הרופאים ישובו לטפל בילדים. על מקבלי ההחלטות להתעורר. זה מאבק למען כל ילדי ירושלים ולמען הרפואה הציבורית בישראל".

נושאים קשורים:  המשבר ב"הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  בג"ץ
תגובות
אנונימי/ת
02.06.2017, 09:51

הורים ומטופלים נכבדים ויקרים
ללא פרופ' זאב רוטשטיין כמנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים יתמוטט כליל וכל
הציבור הירושלמי ייצא נפסד בגדול ולא רק 300 מטופלים.
עתירתכם המשפטית מסכנת את בריאותו של כלל הציבור בירושלים שכן מרכז רפואי שערי צדק אינו מסוגל להתמודד לבדו בצרכים הרפואיים של הירושלמיים בכל תחומי הרפואה.
מנכ"ל הדסה לא השבית שירות רפואי חיוני וברמה מקצועית גבוהה של השתלות מח עצם בילדים - הוא פשוט מייעל אותו , משפר אותו ומאפשר נגישותו ליותר נזקקים לו.
בתקוה שתבינו מסר זה , רדו מהעץ הגבוה, תבטלו את העתירה שהגשתם לבית המשפט וכן - שתפו פעולה מלאה עם הפרופ' רוטשטיין : אל תהיו מוסתים עי' קומץ של אינטרסנטים שאינם משרתים את תועלתכם אלא פוגעים בה .

אנונימי/ת
02.06.2017, 09:59

איזה בלבול שכל

אנונימי/ת
02.06.2017, 10:19

מי שעלה על העץ הגבוה צריך לדאוג לסולם ארוך כדי לרדת ממנו.

אנונימי/ת
02.06.2017, 13:42

כל הכבוד להורים האלה.
לצערי המאבק שלהם אבוד. רוטשטיין הוא אחד האנשים הכי כוחניים במערכת הבריאות .במעבר משיבא להדסה נמחקו ונשכחו משום מה כל המשכורות המופרכות שהוא קיבל מחברות עלומות במשך שנים . את ליצמן לא מעניין שום דבר פרט לקידום אינטרסים של האוכלוסיה שמצביעה עבורו. השילוב של שני החמדנים תאבי הכוח האלה הוא קטלני .

אנונימי/ת
02.06.2017, 16:37

פרופ' זאב רוטשטיין הוא הסיכוי של המרכז הרפואי הדסה לשרוד.
במקום לצאת נגד מנכ"ל הדסה מוטב להורים להיוועד עמו ולנסות לגשר על המחלוקות בינם לבינו.

אנונימי/ת
02.06.2017, 20:22

אתה חי בעבר
אין גישור ואין סיכוי איתו
עכשיו שהוא בנה מחלקה ״לתפארת״ בהדסה
עדיף כבר לנצל את הרופאים ולפתוח להם מחלקה נוספת בשערי צדק
הרי רוטשטיין מביא רק משתילים מתוך כוונה ברורה שאיכשהו זוכה להתעלמות מצד כולם

04.06.2017, 12:18

אל תסתתרו מאחורי אנונימיות כולל הנהלת הדסה ומתנגדיה.
זה פחדני ולא מכובד.

אנונימי/ת
05.06.2017, 14:43

ופרט לטהרנות שלך, יש לך משהו רציני לתרום לדיון?

04.06.2017, 20:55

לדעתי זו עתירה אומללה שנועדה לפרסם את מגישיה על גבם של הורים אומללים ומיואשים ורופאים שמואשמים בהגזמה פרועה.

אנונימי/ת
07.06.2017, 09:52

כאב לבת המטופלת במחלקה על ידי הרופאים המופלאים-אני המום מהתגובות כאן.הרי בכל העולם מנסים להגשים את בקשותיהם של החולים האומללים-ורק אצלינו אין טיפת חמלה.לדעתי קשר הגורדי בין ליצמן לרוטשטין הוא מאד תמוה וראוי לחקירה עיתונאית.

לאב התמה על ה"קשר הגורקי": פנה עם חשדך לעו'ד שרגא אליעד ושות' המיצגים את עמותת ההורים של "משבר הדסה" בפניתם לבג'ץ כנגד מנהל הדסה וכנגד שר הבריאות.הם ולא עתונאים יכולים להיות לעזרתך.
בברכה, פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
07.06.2017, 23:06

אחרי כתבת מקור נעשה הענין ברור יותר. הנהלת ביהח בוחרת רופאה כוכב להוביל מחלקה מסובכת במיוחד ודורכת על הבוהן של דר מיקי. קשה הקנאה כשאול. איך התדרדרו לענין כל 5 הרופאים במחלקה זה נפלא מעיני אבל גם זה יצא לאור. למרות פסיקת בית הדין לעבודה התארגנות של כל רופאי המחלקה להתפטרות קולקטיבית הוא מעשה של ביריונות במקום עבודה.

אנונימי/ת
09.06.2017, 17:40

האמת הבוקעת מהכתבה ברורה מאד. מנהל ביריון נשען על פוליטיקאי מסואב ושניהם דורסים ומחסלים רופאים מצויינים שכל פשעם הוא שהקדישו את חייהם לטיפול בילדים חסרי ישע.
רק בישראל. רק בירושלים. ולדראון עולם.

אנונימי/ת
09.06.2017, 17:42

וציבור הרופאים בישראל צופה באדישות בתיאטרון האבסורד הזה ולאף אחד זה לא נוגע...

אנונימי/ת
10.06.2017, 09:30

מה אתה בדיוק רוצה שציבור הרופאים בישראל יעשה?