חדשות

הבחירות בארה"ב: רוב הזיהומולוגים דמוקרטים ורוב הכירורגים רפובליקנים

הנתונים - מניתוח מספר מאגרי מידע בארה"ב. בממוצע ארצי עולה שרק 46% מהרופאים תומכים בדעות של הרפובליקנים

הנשיא דונלד טראמפ במסע הבחירות. צילום: שאטרסטוק

ככל שמתחממת מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, צצות על פני השטח סוגיות שונות. למשל: האם השתייכות פוליטית של רופא-מומחה או דעותיו בנושאים העולים במערכת הבחירות, עשויים להשפיע על הטיפול או הייעוץ שייתן למטופלים? וכמובן, שאלת השאלות - במי תומכים רוב הרופאים?
בדיווח שפורסם לפני כמה ימים ב"ניו יורק טיימס" נמסר כי מניתוח של כמה מאגרי מידע עולה שרוב הרופאים-המומחים למחלות זיהומיות בארה"ב (77%) וכן 76% מהפסיכיאטרים, 68% מרופאי הילדים, 63% מהמומחים לגריאטריה, 60% מהנוירולוגים והאנדוקרינולוגים - הם על פי דעותיהם והשתייכותם, דמוקרטים. רוב הכירורגים (67%), הרופאים-המומחים בתחום ההרדמה (65%) , האורולוגים (62%) ורופאי א.א.ג (61%) – משתייכים על פי דעותיהם לרפובליקנים. אגב: בממוצע ארצי עולה שרק -46% מהרופאים תומכים בדעות של הרפובליקנים.
את הנתונים בנושא הייחודי הזה אספו ד"ר איתן הרש מהמחלקה למדעי המדינה והרופא ד"ר מאתיו גולדנברג מהמחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת "ייל". הם בחנו את הנושא על בסיס הרשמות לקראת בחירות (לצורך השתייכות מפלגתית והשתתפות ב"פריימריז") שנעשו ב-29 ממדינות ארה"ב.
ד"ר הרש מסר כי הנתונים הללו רלבנטיים משום שמטופלים חושבים כי למגדר של הרופא, השכלתו, או בית הספר שבו הוסמך לרפואה הם בעלי חשיבות בעת שהם בוחרים מי יטפל בהם. נתונים אלו נמצאים באינטרנט. אבל המטופלים גם עשויים, במיוחד בתקופה זאת, להכניס למערכת השיקולים גם את הדעות וההשתייכות הפוליטית של הרופא.
מחקר נוסף שערכו ד"ר הרש וד"ר גולדנברג העלה כי יתכן שההשתייכות הפוליטית של רופא משפיעה על הטיפול שיינתן על-ידו. למשל: רופא התומך ברפובליקנים עשוי לדון עם המטופל בהשלכות בריאותיות, חוקיות ובסיכונים בריאותיים שיש בצריכת מריחואנה – וזאת יותר מרופאים התומכים בדמוקרטים.  ארה"בארה"ב
מחקר שפורסם עוד ב-2014 העלה כי לפני 25 שנה רוב הרופאים המומחים זיהו עצמם כתומכים ברפובליקנים אבל הרוב הזה התמעט בבחירות לנשיאות ב-2012. המחקר הזה נעשה במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה והוא התבסס על השוואת נתונים לגבי התרומות שתרמו רופאים למסעות הבחירות של המועמדים. באותה שנה הרוב הרפובליקני בקהילה הרפואית ירד מ-70% ל-50% .

נושאים קשורים:  בחירות לנשיאות בארה"ב
תגובות