טדלפיל

טדלדפיל במינון חד-יומי או במינון לפי דרישה יעיל בשיפור תפקוד זקפתי ללא הבדל משמעותי בין תתי-אוכלוסיות שונות של מטופלים

יעילות מינון מתמשך של טדלפיל פעם ביום לעומת טדלפיל לפי דרישה, בתת-קבוצות של גברים עם בעיה בתפקוד זקפתי; השוואה תיאורית על בסיס מידע משולב

02.05.2016, 11:51
הפרעות זקפה (צילום: אילוסטרציה)

גורמים שונים משפיעים על התפתחות בעיה בתפקוד זקפתי (ED). מטרת מחקר זה היתה לספק השוואה תיאורית של תגובת ED לטדלפיל לפי דרישה (PRN) אל מול פעם ביום (OAD), במטופלים עם תחלואת רקע שכיחה, טיפולים או גורמי סיכון שיכולים להשפיע על הטיפול ב-ED.

סך של 17 PRN ו-4 OAD מחקרים מבוקרי פלצבו נכללו בבסיס המידע שנותח. המידע נותח ממטופלים שטופלו בפלצבו, טדלפיל 10 מ"ג (מינון נמוך) ו-20 מ"ג (מינון גבוה) במחקרי ה-PRN; טדלפיל 2.5 מ"ג (מינון נמוך), 5 מ"ג (מינון גבוה) במחקרי ה-OAD.

מדדי תוצאה עיקרית נמדדו על ידי שימוש ב International Index of Erectile Function, שניתן בפתיחה ועד השבוע ה-12. השוואה תיאורית של יעילות טלדפיל PRN אל מול OAD נבדקה באוכלוסיות המטופלים.

מאפייני הבסיס של 4,354 גברים היו דומים בין הקבוצות, עם הבדלים רק במשתנים שכללו מוצא, BMI גבוה מ-30 ושימוש באלכוהול. טדפיל היה יעיל בשיפור תפקוד זיקפתי בכל הקבוצות, למעט עבור קבוצת ה-OAD במינון נמוך. קבוצה זו הדגימה אפקט חלש יותר לעומת פלצבו, בהשוואה ל-OAD במינון גבוה. כך גם היה לגבי קבוצת ה-PRN במינון הנמוך והגבוה לעומת פלצבו, בחולים עם BMI גבוה מ-30 ללא תחלואה קרדיווסקולרית, מעשנים, חולים עם ED במשך פחות משנה וחולים ללא שימוש קודם במעכבי PDE5.

טלדפיל היה יעיל לטופלים עם וללא סוכרת, יתר לחץ דם עורקי, היפרליפידמיה או שימוש באלכוהול.

החוקרים סיכמו, כי משטרי OAD ו-PRN של טדלפיל הראו יעילות בחולים עם ED. החוקרים ציינו, כי לא נמצאו אוכלוסיות קליניות של חולים, שנראו כמפיקות תועלת, באופן יוצא מהכלל, ממשטר מינון אחד על פני האחר.

מקור:
J Sex Med. 2016 May;13(5):860-75. doi: 10.1016/j.jsxm.2016.02.171.
Efficacy of Continuous Dosing of Tadalafil Once Daily vs Tadalafil On Demand in Clinical Subgroups of Men With Erectile Dysfunction: A Descriptive Comparison Using the Integrated Tadalafil Databases. Brock G1, Ni X2, Oelke M3, Mulhall J4, Rosenberg M5, Seftel A6, D'Souza D7, Barry J8.

נושאים קשורים:  טדלפיל,  בעיה בתפקוד זקפתי,  זקפה,  מינון,  תחלואת רקע,  טיפול לפי דרישה,  טיפול יומי,  מחקרים
תגובות