חדשות

מחקר ישראלי שבחן ליצנות רפואית נבחר להצגה ע"י איגוד האורולוגים האמריקאי

את המחקר הוביל פרופ' בוריס צ'רטין מ"שערי צדק", שבדק את תרומת הליצנים הרפואיים להפחתת חרדה וכאבים, ולצמצום בעלות האשפוז, בילדים שעברו ניתוחי פין

פרופ' בוריס צ'רטין במהלך ניתוח (צילום: "שערי צדק")

איגוד האורולוגים האמריקאי בחר במחקרו האחרון של פרופ' בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיה-ילדים במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, כאחד המחקרים המעניינים ביותר שיוצגו לתקשורת לרגל הכנס השנתי של האיגוד.

בכנס עצמו, מסר בית החולים, הוצגו יותר מ-2,500 תקצירי מחקרים אבל רק 45 נבחרו כדי להציגם לתקשורת.

המחקר הראה, כי שילוב ליצנים רפואיים בצוות חדר הניתוח, מקטין את החרדה של הילדים עוד בטרם ביצוע הניתוח ולאחריו

"שערי צדק" מסר, כי כותרת המחקר היא "תרומת ליצנים רפואיים להפחתת חרדה טרם הניתוח, להפחתת כאבים לאחר הניתוח ולצמצום בעלות הניתוח והאשפוז, בילדים שעברו ניתוחי פין".

פרופ' בוריס צ'רטין (צילום: "שערי צדק")

פרופ' בוריס צ'רטין (צילום: "שערי צדק")

הנהלת האגוד האמריקאי נוהגת, בשיתוף עם ועדת התקשורת שלו, לבחור רק 45 מחקרים שמוצגים בכנס השנתי כ"מעניינים וחשובים" ביותר לצורך פרסום במסיבת עיתונאים שמקיים האיגוד במהלך הכנס.

המחקר עצמו הראה, כי שילוב ליצנים רפואיים בצוות חדר הניתוח, מקטין את החרדה של הילדים עוד בטרם ביצוע הניתוח ולאחריו – וגם מקצר את השהות הכוללת שלהם בבית החולים, מה שמקטין את עלות הטיפול.

המחקר התמקד בילדים שעברו ניתוחי פין במסגרת אשפוז יום כירורגי ובו נמדדו רמות החרדה שלהם לפני הניתוח וכן רמות הכאב לאחריו. "החיוך המתפשט על פני המטופלים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה", ציין פרופסור צ'רטין.

במחקר נטלו חלק גם ד"ר יניב חן, ד"ר סול יברובסקי, ד"ר סטניסלב קוצ'רוב, ד"ר ישראל אוסטרובסקי, יהודית גבאי, גנאדי לב, מיכל דרמון, אבי זיגדון, אברהם כהן, יעקב שווילי, ד"ר ארתור י' אדלמן ופרופ' יעקב גוזל.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  ליצנים רפואיים,  חרדה,  ניתוחי פין,  עלות אשפוז,  פרופ' בוריס צ'רטין,  איגוד האורולוגים האמריקאי
תגובות