חדשות

"שערי צדק": ביצענו לראשונה השתלת רקמה מהלחי בשחזור נרתיק

לדברי מנהל המחלקה לאורולוגיה של הילד בביה"ח, מדובר בהליך שפותח ב-2006 ומחליף את השימוש שנעשה עד כה ברקמת מעי

המרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים דיווח אתמול (יום ג'), כי רופאיו ביצעו ניתוח שחזור של איבר מין בבת 13 בעזרת רקמה מרירית הלחי. לדברי בית החולים, מדובר בניתוח הראשון מסוגו הנעשה בשיטה זו בישראל.

פרופ' בוריס צ'רטין, מ"שערי צדק", במהלך ביצוע ניתוח השחזור (צילום: "שערי צדק")

פרופ' בוריס צ'רטין, מ"שערי צדק", במהלך ביצוע ניתוח השחזור (צילום: "שערי צדק")

בהודעת בית החולים נמסרו הפרטים הבאים: ילדה כבת 13, תושבת צפון הארץ, הופנתה למרכז הארצי לניתוחי שחזור של אברי המין ב"שערי צדק", לאחר שרופאיה במרכז הרפואי "רמב"ם" גילו כי למעלה משני-שלישים של נרתיקה חסרים.

פרופסור בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיה של הילד בשערי צדק, וצוות המחלקה, בסיוע ד"ר בוריס צוקרמן, מנהל יחידת האנדוסקופיה הגינקולוגית, ביצעו שחזור של הנרתיק, תוך שהם משתמשים ברירית הלחי של הילדה.

"חוסר נרתיק אצל ילדות הוא תופעה נדירה ביותר", הסביר פרופסור צ'רטין. "במהלך השחזור פתחנו את המעבר שבין הווגינה לרחם, ולאחר מכן השתלנו רקמה רירית. בעבר נעשה שימוש בחלקים של המעי לצורך השחזור – ואז מדובר בניתוח גדול, בתהליך מורכב ומסוכן, בעל פוטנציאל לפתח קרצינומה. עם זאת, בשנת 2006 פיתחה ד"ר לינדה בקר מבית החולים לילדים בדאלאס שיטה כירורגית חדשה, העושה שימוש ברירית הלחי של המנותחת לצורך השחזור".

עד כה, מסר פרופסור צ'רטין, בוצעו בשיטה החדישה רק ניתוחי שחזור בודדים, "וזה הניתוח הראשון בישראל שנעשה בשיטה זאת".

לדברי פרופסור צ'רטין, רירית הלחי מתאימה את עצמה לתפקידה החדש, והנרתיק יתפקד בעתיד באורח מלא. החיסרון היחיד: המנותחת לא תוכל ללדת לידה נרתיקית, ותלד בניתוח קיסרי. רירית הלחי מחדשת את עצמה בתוך חודש ימים, ללא סימנים או תופעות לוואי.

הניתוח נמשך כשש שעות. הילדה השתחררה לביתה לאחר שבוע של אשפוז ומצבה טוב. במרכז לניתוחי שחזור בשערי צדק מטופלים ילדים ונשים שנולדו עם אברי מין של המין השני וגם מבוצעים תיקונים שונים. למעלה מ-90% מהמקרים הללו בישראל מופנים לשערי צדק.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות