חדשות

בריטניה: מנתחים כרתו בטעות צינור זרע של גבר שהגיע לניתוח "מינורי"

הטעות, שאירעה באחרונה בליברפול, היא חלק מקרוב ל-300 טעויות רפואיות חמורות שהתרחשו בבריטניה בשנה שעברה, רובן במהלך ניתוחים

ניתוח (אילוסטרציה)

299 טעויות רפואיות "שלעולם אינן צריכות להתרחש" (כפי שהן מכונות) אירעו בשנת 2013 בבתי החולים הציבוריים בבריטניה, המופעלים על ידי ה-NHS. רוב הטעויות התרחשו בחדרי ניתוח, כאשר כירורגים ניתחו מטופלים "בצד/באתר או באיבר הלא נכון" או אפילו השאירו כלי ניתוח וחומרים אחרים בתוך גופו של מטופל .

המקרה האחרון עליו דווח אירע בבית החולים "רויאל ליברפול". גבר הגיע לניתוח אורולוגי מינורי, אך בטעות עבר וסקטומיה (כריתת צינור זרע). האירוע נמצא עתה בחקירה פנימית. תאגיד בתי החולים והרופאים ששגו צפויים לתביעה לפיצויים במיליונים.

על האירוע האחרון דיווח שלשום ה"דיילי טלגרף " הלונדוני. נמסר כי הרופאים ניסו לתקן את התקלה, אבל בשלב זה לא ברור אם מאמציהם צלחו. לא ברור אם הגבר יהיה מסוגל להביא ילדים לעולם.

המנהל הרפואי של בית החולים בליברפול הודה שאכן קרתה תקלה והוסיף "התנצלנו ללא סייג באוזני המנותח ואנו נציע לו את מלוא התמיכה. כולנו מצטערים על המצוקה שהטעות גרמה לו".

בית החולים הכיר בכך שמדובר ב"אירוע חמור במיוחד". החקירה תנסה לברר מדוע התקלה התרחשה. "אנחנו נעשה הכול כדי שדבר כזה לא יתרחש לעולם" , הודיע מנהל בית החולים.

הרופאים הסבירו כי בלמעלה מ-99% מהמקרים כריתת צינור זרע (או חסימתו) יעילה למטרתה ואפילו ניתן "להחזיר את הגלגל לאחור" כך שהגבר יוכל להוליד מחדש. אבל שיעור ההצלחה לפי נתוני ה-NHS הוא רק 55%.

הפרשה, שהתרחשה בפברואר, לא היתה נחשפת לציבור אלמלא דיווח שנמסר עליה בשבוע שעבר בישיבת מועצת המנהלים המשותפת של בית החולים "רויאל" בליברפול ובית החולים של אוניברסיטת ברודגרין . שני מוסדות רפואיים אלו מטפלים מדי שנה ב-90 אלף חולים ומנותחים, בכלל זה בטיפולי יום, ומבצעים במהלך השנה 25 אלף ניתוחים. בית החולים מסר כי זהו המקרה השני של טעות רפואית מסוג זה מאז 2011 . בקודם עבר מטופל ניתוח להוצאת שן – והרופאים הוציאו את השן הלא נכונה.

נושאים קשורים:  חדשות,  רשלנות רפואית,  בריטניה,  טעויות רפואיות,  כריתת צינור זרע,  וסקטומי
תגובות