חדשות

גרמן: כמעט לא הוגשו תלונות על הטרדה מינית ע"י הסקטור הרפואי

בתגובה לשאילתא על סקר לפיו 1 מכל 2 רופאות ו-2 מכל 5 רופאים דיווחו כי הוטרדו מינית במקום העבודה, אמרה שרת הבריאות כי מדובר בבעיה

שרת הבריאות יעל גרמן הודתה אתמול (יום ד') בתשובה לשאילתא בכנסת כי משרדה הופתע לגלות את היקף תופעות ההטרדה המינית ואת העובדה שגם רופאים מוטרדים מינית על-ידי מטופלות.

בשאילתא שהגישה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) נשאלה שרת הבריאות: "אחת מכל שתי רופאות ואחד מכל חמישה רופאים דיווחו כי הוטרדו מינית במקום עבודתם. האם ההיקף ידוע, ואם כן מה נעשה?"

גרמן השיבה שסקר בנושא זה הוצג לפני כמה ימים בכנס (של ההסתדרות הרפואית) שעסק במהפכה הנשית ברפואה ואמרה: "הופתענו לגלות שגם רופאים מוטרדים, במיוחד בידי מטופלות. כאשר מוגשת תלונה היא מטופלת על ידי האחראי על אגף המשמעת במשרד הבריאות.. משיחות עם ממונות על מעמד האישה בבתי החולים הממשלתיים, נמסר כי כמעט שלא הוגשו תלונות על ידי הסקטור הרפואי ולכן היה צורך בסקר".

עוד אמרה השרה גרמן: "יש לנו בעיה במדינה. מספר ההטרדות המיניות גדול פי כמה וכמה מונים מהתלונות. אני מכירה זאת מעברי כראש עירייה (הרצליה). כך קורה גם בקרב הרופאים, וחבל. אולי השאילתא תגביר את המודעות לכך שכל מי שמוטרד יגיש תלונה. אין סיבה שיהיו הטרדות מיניות, ואם יש כאלו אז אין סיבה שלא יטופלו באופן הראוי. יש נוהל לטיפול בהטרדות מיניות בבתי החולים שהועבר לנציבות אך עדיין לא אושר וחבל".

משרד הבריאות מתכוון להזמין לדיון את עורך הסקר, פרופסור אלכסנדר גרינשטיין, אורולוג מאיכילוב. "מעניין יהיה לשמוע את מי ראיין ומדוע אין מגישים תלונות. אנחנו רוצים להכיר את התופעה כדי להכין דרך לטיפול בה", נמסר מהמשרד.

נושאים קשורים:  חדשות,  הטרדה מינית,  שרת הבריאות יעל גרמן,  פרופ' אלכסנדר גרינשטיין
תגובות
הוטרדתי מינית
18.07.2013, 00:03

כשפניתי למנהלת המחלקה וכן למנהל המרפאה של הרופא שהטריד אותי היא דרשה שאשתוק - יש היררכיה קשה וסטודנט או רופא יכולים לאבד תפקידם...