חדשות

מחקר: משחק ב-Wii משפר את ביצועיהם של כירורגים בניתוחים לפרוסקופיים

מחקר בהשתתפות מתמחים צעירים באיטליה העלה כי אימון כירורגים מחוץ לחדר הניתוח באמצעות קונסולת המשחקים Wii תורם משמעותית לשיפור הביצועים שלהם בפרוצדורות רפואיות

משחק ב-Wii (מקור צילום: Shutterstock)
משחק ב-Wii (מקור צילום: Shutterstock)

תוצאות מחקר חדש ישמחו בוודאי לא מעט כירורגים, במיוחד צעירים, משום שהן מצביעות על כך שמשחקי וידיאו באמצעות קונסולת Wii של "נינטנדו" משפרים את המיומנות של מנתחים המתמחים בלפרוסקופיה, ועורכי המחקר ממליצים על כך שהכירורגים יתאמנו באופן שוטף ב-Wii. פרטי המחקר שנערך באוניברסיטת רומא באיטליה פורסמו אתמול (יום ד') בכתב העת המדעי המקוון PLoSOne.

מיומנויות טכניות הנדרשות כדי לבצע פרוצדורות כירורגיות בלפרוסקופיה נבחנו בכמה מחקרים, במטרה להעריך את השיפור שהושג בביצועי הכירורגים לאחר שעברו אימונים מתאימים מחוץ לחדר הניתוח. משחקים קודמים בחנו את אפקט משחקי הווידיאו על התיאום יד-עין וכן את סוגיית הראייה המרחבית ושדה הראייה של המנתח.

משחק ב-Wii (מקור צילום: Shutterstock)

משחק ב-Wii (מקור צילום: Shutterstock)

מחקר זה בחן שני היבטים על ידי ניתוח תוצאות של אימון באמצעות קונסולת Wii במשך ארבעה שבועות. השתתפו בניסוי רופאים צעירים, בוגרי רפואה בשנה הראשונה והשנייה של אימוני הכירורגיה. מחצית מהם עברו משטר אימונים על Wii והאחרים – לא. לפני ואחרי תקופת האימונים עברו כולם תרגול ומבחן, כדי לבחון כישורי לפרוסקופיה על סימולטור.

התברר כי כל משתתפי הניסוי שיפרו את מיומנויותיהם לאחר 4 שבועות של אימון, אך בקרב המשתתפים שהתאמנו גם על Wii, נראה שיפור מובהק יותר בהשוואה לאלו שלא התאמנו גם במשחקי הווידיאו. מסקנת החוקרים הייתה ש-Wii יכול לשמש כלי אימון עבור כירורגים, ולא להיות רק מערכת בידורית לשעות הפנאי.

למחקר

נושאים קשורים:  חדשות,  כירורגיה,  לפרוסקופיה,  משחקי וידיאו
תגובות