חדשות

רופאה מרמב"ם תוביל את קבוצת החוקרים הצעירים של ארגון הרדיותרפיה האירופי

על מינויה של ד"ר אורית קידר-פרסון, נמסר במהלך כנס מדעי-רפואי שאותו אירח המרכז הרפואי רמב"ם

ד"ר אורית קידר-פרסון רופאה במכון האונקולוגי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מונתה בשבוע שעבר להוביל את קבוצת הרופאים הצעירים הכול-אירופית בתחום המחקר שיעסוק באופן הטיפול בסרטן באמצעות טכנולוגית הרדיותרפיה. על המינוי הודיע פרופסור פיליפ מינגון, נשיא קבוצת הרדיותרפיה של ארגון EORTC (ר"ת (European Organization for Research and Treatment of
Cancer) שקיימה את הפגישה השנתית שלה בחיפה. לקבוצת המחקר הזו השפעה רבה על הטיפולים בסרטן הנעשים בעולם.

ד"ר אורית קידר-פרסון (צילום מתוך אלבום פרטי. באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר אורית קידר-פרסון (צילום מתוך אלבום פרטי. באדיבות דוברות רמב"ם)

פרופסור מינגון הודיע בכנס על הקמת קבוצה חדשה במסגרת קבוצת הרדיותרפיה של ה-EORTC, שתגייס ותשלב רופאים צעירים בפעילות המדעית. הרופאה הישראלית, כאמור, מונתה להיות מובילת הקבוצה החדשה.

הקבוצה לרדיותרפיה ב-EORTC מבצעת מחקרים קליניים במגוון מחלות ממאירות וכן מקדמת פעילות לשכלול והנהגת שיטות טיפול חדשניות, אבטחת איכות ובקרה של הטיפול הקרינתי.
תוצאות מחקריה הקבוצה הביאו כבר להכנסת שינויים בגישה הטיפולית, השפיעו על העבודה היום יומית בטיפול הניתן לחולי סרטן בעולם ועל דפוסי הרפואה הציבורית. על תוצאות המחקרים הללו מדווחים בין השאר "לנסט, ו-"ניו אינגלנד ז'ורנל אוף מדיסין".

פרופסור אברהם קוטן, מנהל המערך האונקולוגי ברמב"ם הסביר כי ההשתתפות במחקרים בהם נוטלים חלק רופאים רבים באירופה היא בעלת חשיבות רבה למטופלים. "זה מנגנון המורכב מטובי החוקרים בתחום. כל מטרתו היא שיתוף ופיתוח ידע בתחום הטיפול בממאירויות. הפעילות בקבוצת הרדיותרפיה של ה- EORTC התנדבותית. אנשי הצוות השותפים לעבודה לא מקבלים כל תמורה כספית. מה שרק מדגיש שבנושאים הללו אין משוא פנים, הן במחקרים והן בתוצאותיהם. העבודה מדגישה את המסירות הבלתי נלאית של אנשי הקבוצה לטיפול במחלת הסרטן".

פגישת המחקר השנתית של קבוצת הרדיותרפיה של ה-EORTC בחיפה נמשכה שלושה ימים ואליה הגיעו עשרות רופאים מכל רחבי אירופה. אליהם הצטרפו אונקולוגים ורופאים מומחים בתחומים נוספים בישראל, חוקרים וגם טכנאים ופיסיקאים-רפואיים העוסקים בתחומי הטיפול בסרטן.

בכינוס לקחו חלק עשרות רופאים מכל רחבי אירופה, שהגיעו ל- 3 ימי פעילות מחקריים. מדובר ברופאים ואנשי מחקר המובילים בתחומם בעולם. בפגישה זו נכחו גם אונקולוגים, רופאים, חוקרים, טכנאים ופיזיקאים מישראל העוסקים בטיפול בסרטן. הדיונים בכנס עסקו בין השאר בממאירות השד, סרטן ריאה ודרכי השתן. ד"ר קידר-פרסון הציגה עבודת מחקר משותפת עם פרופסור בלקסמי מפריס על סרטן השד.

נושאים קשורים:  חדשות,  רדיותרפיה,  אורית קידר פרסון,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות