חדשות

רופא מהמרכז הרפואי קפלן הציל תינוק לאחר ברית מילה

התינוק נזקק לתפירה מהירה באזור העורלה בעקבות דימום חריף. המקרה דווח למשרד הבריאות

ד"ר מוטי גדליה, מומחה לכירורגיה אורולוגית בבית החולים קפלן ברחובות הציל לפני עשרה ימים תינוק בן שמונה ימים שהובהל לחדר המיון בבית החולים לאחר ברית מילה כשהוא מדמם מן החתך. ד"ר גדליה תפר מיד את החתך והדימום פסק. לאחר מכן הועבר התינוק לאשפוז במחלקת הילדים להמשך השגחה ובהמשך שוחרר לביתו. בית החולים דיווח על המקרה בפירוט למשרד הבריאות.

ד"ר מוטי גדליה (צילום: בי"ח קפלן)

ד"ר מוטי גדליה (צילום: בי"ח קפלן)

ד"ר גדליה מסר כי התינוק הגיע לחדר המיון כשהוא מדמם מאזור העורלה שעות אחדות לאחר שנימול. במיון הוחלט לתפור את מקור הדימום, והדימום פסק.

"כמות הדם הכללית של תינוק בן שבעה ימים היא 250 מיליגרם (רבע ליטר) בלבד. כל איבוד דם, אפילו אם מדובר בטיפות בודדות, משמעותי ביותר ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך", ציין ד"ר גדליה. לאחר התפירה הושאר התינוק בבית החולים להמשך השגחה ושוחרר לביתו במצב כללי טוב. בימים הקרובים ישוב לביקורת במחלקה האורולוגית.

ד"ר גדליה שב ופונה להורים שילדיהם נימולו להיות ערניים לדימומים. אם מתעורר חשד לבעיה, יש להגיע בדחיפות לחדר המיון מבלי להתמהמה ומבלי להיוועץ באנשים שאינם רופאים, מאחר שמצבו הכללי של התינוק עלול להחמיר ולהתדרדר במהירות. "רק רופא מוסמך רשאי לבדוק את כמות הדם בגוף ואת תפקודי הקרישה, ובמקרה הצורך לתפור את המקום שנחתך", מדגיש ד"ר גדליה.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ברית מילה,  מוטי גדליה,  כירורגיה אורולוגית,  המרכז הרפואי "קפלן"
תגובות
אורולוג מהשורה
21.11.2011, 18:38

Doctors only from Kaplan

elikp
22.11.2011, 12:14

כל הכבוד מוטי לעבודה העשויה היטב .
המרחק בין תפירת מילה מדממת ו"הצלת ילוד" הינו רב בלשון המעטה.
ההליך מוכר וידוע לכל האורולוגים העוסקים במקצוע

ד"ר דב אנגלשטיין
22.11.2011, 16:18

כל הכבוד לד"ר גדליה, שכן כל המציל נפש אחת....וכו'

יחד עם זאת, יש לדעת כי פעולה זאת ואחרות להפסקת דמם לאחר ברית הינן שיגרתיות לחלוטין בחדרי המיון האורולוגיים.

לא הייתי מעלה בדעתי כי יש ענין לתקשורת במעשה "הרואי" אך שיגרתי שכזה.... אולי צריך לחשוב אחרת....

אבג
23.11.2011, 22:58

תמצא נושאים אחרים להתגאות בהם ואל תוליך שולל את הציבור- כמה טיפות דם מסכנות חיים? באיזה מאמר ראית את זה? מינו אותך ליצור פניקה בציבור?

אנונימי/ת
10.12.2019, 11:30

אני מוהל מומחה וכמב טיפות דם לא מהוות סיכון כלל , נכון אני בעד חוק שאוסר על מוהלים שלא עברו הכשרה רפואית מתאימה כמו שעוברים ברבנות הראשית או באיגודי המוהלים הגדולים ,למול .

אנונימי/ת
10.12.2019, 12:17

הכשרה רפואית יש לעבור על ידי גוף שבפיקוח משרד הבריאות, ולא המשרד לשירותי דת.

אנונימי/ת
10.12.2019, 11:30

אני מוהל מומחה וכמב טיפות דם לא מהוות סיכון כלל , נכון אני בעד חוק שאוסר על מוהלים שלא עברו הכשרה רפואית מתאימה כמו שעוברים ברבנות הראשית או באיגודי המוהלים הגדולים ,למול .