אוטיזם

עלייה בשכיחות הכוללת של לקויות התפתחותיות

בולטת במיוחד העלייה בשיעור השכיחות של אוטיזם ושל ADHD. השכיחות הכוללת של לקויות התפתחותיות, כמו גם זו של אוטיזם, ADHD, לקויות למידה וגמגום, גבוהה יותר בקרב בנים

19.06.2011, 15:48

במחקר, שמטרתו היתה לקבע את שיעור השכיחות של לקויות התפתחותיות בקרב ילדים בארצות-הברית בשתיים-עשרה השנים האחרונות, נבדקו נתונים שנאספו בשנים 1997 - 2008 על ילדים שגילם 3 - 17 שנים.

לקויות למידה (אילוסטרציה)

לקויות למידה (אילוסטרציה)

הנתונים בדבר לקויות או בעיות התפתחותיות אחרות התבסס על מידע מההורים. בין היתר, נבחנו נתונים לגבי אוטיזם, ADHD, לקויות למידה, לקויות אינטלקטואליות, גמגום, חרשות וכבדות-שמיעה, עיוורון וקהות-ראיה, פרכוסים ועיכובים בהתפתחות.

השכיחות הכוללת של לקויות התפתחותיות עלתה בשתיים-עשרה השנים האחרונות מ-12.84% ל-15.04%. בולטת במיוחד העלייה בשיעור השכיחות של אוטיזם (289.5%) ושל ADHDי(33.0%). שיעור השכיחות של חרשות ירד ב-30.9%. נמצא שהשכיחות הכוללת של לקויות התפתחותיות גבוהה יותר בקרב בנים מאשר בקרב בנות. בקרב בנים נמצאה שכיחות גבוהה יותר של אוטיזם, ADHD, לקויות למידה וגמגום.

נתונים אלה חיוניים לתכנון מדיניות בתחום הבריאות והחינוך. מחקרים נוספים יתמקדו בלימוד ההשפעה של שינויים בגורמי-הסיכון, במודעות ובקבלה של לקויות אלה ובתועלת שבהתערבות בשלבים מוקדמים.

ערכה: ד"ר דורית שנון

מקור:

Boyle CA, Boulet S, Schieve L, Cohen RA, Blumberg SJ, Yeargin-Allsopp M, Visser S, Kogan MD. Trends in the Prevalence of Developmental Disabilities in US Children, 1997-2008. Pediatrics 2011 epub ahead of print

נושאים קשורים:  אוטיזם,  היפראקטיביות,  מחקרים,  הפרעות קשב וריכוז
תגובות
מינה גורביץ
21.06.2011, 19:27

המימצאים שמדווחים כאן אינם מפתיעים, כולנו רואים את כמות הילדים ההולכת וגדלה עם אבחנות של ליקויי למידה, בעיות קואורדינציה, הפרעות קשב וריכוז ואוטיזם. בעבודה שעליה דיווחתי באתר זה, הוכחתי שניתן לאתר סימנים מוקדמים לליקויי התפתחות והפרעות קשב וריכוז. תמיכה ברעיונותי קיבלתי לאחרונה מעבודה נוספת עליה דווח ב- J PEDS april 2011 שנעשתה על 10479 תינוקות בבדיקת התפתחות שגרתית של גיל שנה. ההורים מילאו שאלון בן 5 דקות בחדר ההמתנה אצל 137 רופאי הילדים בסן דיאגו. 184 תינוקות נכשלו בשאלון הסקר ונקראו לאבחון ולמעקב. לבסוף: 32 אובחנו כאוטיסטים, 56 כעיכוב שפתי, 9 כעיכוב התפתחותי ו- 36 "אחרים". מבחן הסקר הקצר היה בעל יכולת ניבוי של הליקויים ב- 75%. הרעיון והעבודה בוצעו על ידי חוקרים במחלקה למדעי המוח ולא על ידי רופאי ילדים.
ההמלצה של שני המאמרים היא: "נתונים אלה חיוניים לתכנון מדיניות בתחום הבריאות והחינוך".
האם מישהו יודע האם קיימת בארץ מדיניות בתחום הבריאות של ילדים? מי הכתובת בנושאים אלה? בזמנו פרופ' יונה אמיתי היה
אחראי על בריאות הילד במשרד הבריאות. כשפניתי אליו התשובות היו שאין תקציב.
מה יהיה??
מינה גורביץ