• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

סקר הקרן לידידות: 52% מהעניים בישראל ויתרו בשנה האחרונה על תרופות או טיפול רפואי

תוצאות הסקר הוצגו ביום דיונים מיוחד שהוקדש לעוני בישראל בוועדת הבריאות של הכנסת; נשיא הקרן: "הלוואי שהיה ניתן לתת לחברי הכנסת להרגיש פעם מה זה לחיות בעוני"

בתי שיכונים בקריית מלאכי, עוני בישראל (צילום: אילוסטרציה)

52% מהאנשים בישראל החיים בעוני ויתרו בשנה האחרונה על טיפול רפואי, רכישת תרופות או טיפול שיניים; כך עולה מסקר שביצע "מכון שווקים פנורמה" עבור "הקרן לידידות", ושממצאיו הוצגו אתמול (ג') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. הוועדה הקדישה, כבכל שנה, יום דיונים מיוחד לנושא העוני.

הסקר העלה, כי 68% מהמשפחות החיות בעוני נאלצו לוותר בשנה האחרונה על קניית מוצרי מזון בגלל קשיים כלכליים, ל-30% מהאנשים החיים בעוני אין בבית ריהוט תקין, ל-25% מהחיים בעוני אין בבית מוצרי חשמל תקינים, ל-27% מבני משפחות החיות בעוני אין בגדי חורף ול-35% מהם אין ספרי לימוד לילדים.

בדיון נמסר, כי 300-200 אלף משפחות בישראל מצויות כיום במצוקה כלכלית קשה הדורשת סיוע מיידי. שירותי הרווחה נמצאים בתת תקצוב ועמותות כמו "הקרן לידידות" משלימות את החסר. הקרן הודיעה כי הוסיפה בשנה האחרונה 30 מיליון שקל ל-45 מיליון השקלים שמקציבה המדינה תחת ההגדרה "כספים גמישים", שמותאמים פרטנית לצרכי אלו שפונים ללשכות הרווחה. "זוהי פרופורציה לא סבירה", אמר על כך יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף.

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר בדיון: "זו בושה למדינת ישראל. האם הפרופורציה הזאת אתית? הלוואי שהיה ניתן לתת לחברי הכנסת להרגיש פעם מה זה לחיות בעוני, עם מחסור בצרכים כה בסיסיים". סמנכ"לית תכניות בקרן, יעל עמאר, אמרה בדיון: "התעקשות משרד האוצר להפנות כספים לסיוע רק דרך המוסד לביטוח לאומי היא חרפה. אלו הנמצאים במצב חירום, הם הזקוקים לכסף מחר בבוקר. צריך לאפשר לעובדי רווחה קופה קטנה לעזרה".

לקריאה נוספת:
http://www.themarker.com/news/1.3879494

נושאים קשורים:  חדשות,  סקר,  עוני,  ויתור על טיפול,  הקרן לידידות,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות